استراتژی فروش در اینستاگرام{راهنمای جامع تکنیک فروش در اینستاگرام}

استراتژی فروش در اینستاگرام{راهنمای جامع تکنیک فروش در اینستاگرام}

در استراتژی افزایش فروش اینستاگرام باید مانند یک بازیکن ماهر، هوشمندانه مهره هارا بچینید، برای آنکه جای مهره ها را تشخیص دهید لازم است آموزش ببینید بنابراین فعالیت کاری در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام نیاز به آگاهی و آموزش دارد. آموزش اینستاگرام، ترفندهای جذب مشتری، قوانین فروش و افزایش درآمد از مواردی هستند که می‌توانند در رشد کسب و کار آنلاین و مجازی کمک کننده باشند.

اینستاگرام بستری مناسب برای راه اندازی کسب و کار آنلاین است چرا که با محتوای بصری که ارائه می‌دهد می‌تواند شرایط جذاب تری برای مشتریان و مخاطبان هدف ایجاد کند، همچنین اینستاگرام به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارد و موارد بیان شده را می‌توان نقطه مثبت این پلتفرم در نظر گرفت؛ در این مقاله سعی داریم در رابطه با برخی از موثرترین روش افزایش فروش در اینستاگرام توضیح مختصری دهیم.

راهنمای جامع افزایش فروش در اینستاگرام

 چرا باید برای فروش در اینستاگرام استراتژی داشته باشیم؟

برخی از دلایل اهمیت داشتن یک استراتژی برای فروش در اینستاگرام عبارتند از:

1. افزایش آگاهی برند: با داشتن یک استراتژی مناسب در اینستاگرام، می‌توانید حضور برند خود را تقویت و به افزایش آگاهی مخاطبان از برند کمک کنید.

 

2. جذب مشتریان بالقوه: اینستاگرام به شما امکان ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه را می‌دهد. با استراتژی درست، می‌توانید این مشتریان را شناسایی و جذب کنید.

 

3. افزایش فروش: استراتژی مناسب در اینستاگرام می‌تواند منجر به افزایش فروش محصولات و خدمات شما شود. با به کارگیری تکنیک‌های مختلف بازاریابی در این پلتفرم، می‌توانید به افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری کمک کنید.

 

4. ایجاد ارتباط با مشتریان: اینستاگرام به شما امکان تعامل نزدیک با مشتریان را می‌دهد. با استراتژی درست، می‌توانید این ارتباط را تقویت و وفاداری مشتریان را افزایش دهید.

 

5. شناخت بهتر مشتریان: با تحلیل داده‌های اینستاگرام، می‌توانید به شناخت بهتر نیازهای مشتریان و ترجیحات آن‌ها دست پیدا کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی فروش خود را بهبود ببخشید.

 

بنابراین، داشتن یک استراتژی مناسب برای فروش در اینستاگرام می‌تواند مزایای متعددی برای کسب و کار شما داشته باشد و به افزایش فروش و توسعه کسب و کار کمک کند.

 

استراتژی افزایش فروش در اینستاگرام

قبل از هر چیزی بهتر است با استراتژی فروش در اینستاگرام را بیشتر آشنا شوید، استراتژی به معنای فن و روش است، منظور از استراتژی فروش ایجاد یک نقشۀ قدم به قدم است تا با آن نقشه بتوانیم خدمات یا محصول خود را به فروش برسانیم که در نهایت به درآمدی ثابت و فزونی برسیم؛ استراتژی می‌تواند کلی باشد یا برای هر محصول یک استراتژی فروش مجزا طراحی کرد، اکثر کسب و کارهایی که در اینستاگرام رشد کردند، از یک برنامه و استراتژی برای فروش استفاده کرده اند.

در ادامه برخی از روش های افزایش فروش در اینستاگرام را بیان خواهیم کرد

فوت و فن فروش بیشتر در اینستاگرام

یک محصول مشخص را چندین بار معرفی کنید

یکی از مهترین عملکردها در فرآیند فروش، تحریک مغز احساسی مشتری است، در این شرایط برنامه ای برای تحریک مغز احساسی مشتری طراحی می‌شود تا آن محصول را بخرد یا از خدمات شما استفاده کند، در این امر باید در جایگاه فروشنده به‌گونه ای عمل کنید که مخاطب احساس نیاز کند، یکی از روش هایی که می‌تواند پیج فروشگاهی را به این هدف برساند اینکه حداقل 7 مرتبه یک محصول مشخص را به روش های مختلف به نمایش بگذارد؛ روش معرفی محصول با توجه به محتوای پیج، روش اداره پیج، سلیقۀ مخاطبان و دنبال کننده ها و … متفاوت است، به طور کل در جهت تحریک مغز احساسی مخاطب و مشتری اگر اقدامات درست و هوشمندانه باشد شانس فروش محصول‌ مورد نظر چندین برابر خواهد شد.

2-اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید

یکی از مواردی که در کسب و کارهای آنلاین مهم است، جلب اعتماد مخاطبان می‌باشد، درواقع تا زمانی که اعتماد شکل نگیرد، مخاطبان از شما خرید نمی‌کنند، با توجه به اینکه ایجاد حس اعتماد مشتری نسبت به کسب و کار آنلاین ممکن است کمی دشوار باشد، لازم است که برنامه‌های مختلف را در پیج اجرایی کنید تا اعتماد شکل گیرد، برقراری ارتباط تلفنی با مشتریان یکی از روش ها جلب اعتماد مشتری است ضمن اینکه در این مکالمه نظرات منفی و مثبت مخاطب، ترس ها و نگرانی های آن ها را متوجه خواهید شد و می‌توانید مخاطبان را راهنمایی کنید که گاهی ممکن است این مکالمات به فروش محصول نیز منجر شود. یکی دیگر از روش هایی که می‌تواند اعتماد مخاطب را در پی داشته باشد به اشتراک گذاشن رضایت دیگر مشتریان از محصولات و خدمات شما است این روش باعث تحریک مغز احساسی نیز می‌شود.

چگونه فروش در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

3- کمپین های فروش و تخفیف ویژه اینستاگرام برگزار کنید

در نظر داشته باشید که بسیاری از مواقع مخاطب هدف زیادی دارید که به هر دلیلی توان خرید ندارند، در این شرایط با برگزاری کمپین فروش و تخفیف های فوق العاده می‌توان فرصت استثنایی را برای آن‌ها ایجاد کرد، همچنین قبل از اینکه زمان کمپین فرا برسد، می‌توانید تبلیغات کسب و کار خود را در پیج های مختلف انجام دهید تا دیگران هم بتوانند از این کمپین استفاده کنند و در نتیجه فروش شما افزایش ‌یابد؛ نکتۀ مهم و قابل توجه اینکه چندین روز قبل از تاریخ شروع کمپین، چندین بار در زمان های مناسب به روش های مختلف مثل استوری و ریلز به دنبال کننده های پیج اطلاع رسانی کنید تا مخاطبان شرایط خرید از شما را برای خود فراهم کنند.

4-تبلیغات هوشمندانه و هدفمند داشته باشید

تبلیغات اگر به‌درستی و آگاهانه انجام نشود نه تنها نتیجه ساز نخواهد بود بلکه از لحاظ مالی ضرر خواهید کرد بنابراین اینکه به چه روشی و در چه زمان و مکانی تبلیغ می‌کنید بسیار مهم است، اگر در این زمینه تجربه ندارید می‌توانید با افرادی که مهارت دارند گفت و گو داشته باشید و از آن‌ها کمک گیرید تا بتوانید تبلیغات مفید انجام دهید، همچنین مراجعه به سایت های گوگل و فیلم های آموزشی دریوتیوب می‌تواند کمک کننده باشد، چرا که آموزشات رایگان زیادی ارائه می‌دهند، با انجام تبلیغات اصولی مخاطبان هدف بیشتری را جذب می‌کنید در نتیجه فروش چند برابری خواهید داشت

فوت و فن فروش بیشتر در اینستاگرام

5-استراتژی فروش را با توجه به هر محصول تغییر دهید

همانطور که توضیح داده ایم استراتژی یعنی اهداف خود را از معرفی محصول مشخص کنید و برنامه ای برای اجرای ‌آن‌ استراتژی داشته باشید، روش درست اینکه برای هر یک از محصولات، یک استراژی در نظر بگیرید و تنها از یک روش برای تمامی محصولات استفاده نکنید، در این شرایط، نتیجه ای که دریافت می‎‌کنید، نتیجه ای بهتر خواهد بود..

6-عملکرد رقیبان خود را مورد بررسی قرار دهید

بررسی کسب و کارهایی که در حوزه شغلی شما فعالیت دارند تجربه شما را افزایش می‌دهد در واقع با این عملکرد می‌توانید میزان بازخورد هر یک از استراتژی هارا بسنجید و روشی که بهتر است را برای خود شخصی سازی کنید، نکته قابل توجه اینکه تقلید و اجرای همان روش ممکن است برای شما نتیجه خوبی نداشته باشد راهکار درست ایده گرفتن از افراد دیگر است.

7-محتوای با کیفیت تولید کنید

یکی از نقاط مثبت اینستاگرام محتوای بصری آن است که همواره می‌تواند بهترین تاثیر را بر مخاطبان بگذارد. برای اینکه بتوانید محتوای خوب تولید کنید باید مهارت خود را بالا ببرید همچنین مواردی مانند زاویه عکس‌برداری، تنظیم نور ویرایش و موارد دیگر در تولید محتوا مهم هستند؛ در این رابطه دوره های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه فروش در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

8-به طور مستمر فعالیت داشته باشید

اینکه همیشه محتوایی برای ارائه داشته باشید علاوه بر اعتماد سازی، فروش محصولات نیز افزایش پیدا می‌کند، خوب است که ذکر کنیم در فعالیت مستمر باید روشی را انتخاب کنید که با توجه به مخاطبین هدفی که دارید برای شما نتیجه بخش باشد یعنی فعالیت روزانۀ هدفمند داشته باشید تا مخاطبان را ترغیب به خرید کند. اگر در ابتدای مسیر هستید نگران نباشید چرا که به تدریج شناخت از مخاطبین وفادار پیج، در شما بیشتر خواهد شد.

راهنمای جامع افزایش فروش در اینستاگرام

بهترین راه برای افزایش فروش در اینستاگرام چیست؟

در ادامه چندین مورد از کارهایی که می‌تواند به فروش بیشتر شما در اینستاگرام کمک کند را بیان خواهیم کرد

ظاهر عکس‌ها و گرافیک پست و استوری

-یکی از مواردی که بر فروش بیشتر در اینستاگرام موثر است، ظاهر پیج می‌باشد. تصور کنید زمانی که در یک پاساژ چندین مغازه را کنار هم می‌بینید مجذوب مغازه ای خواهید شد که ویترین زیباتری دارد، ظاهر پیج در اینستاگرام ویترین فروشگاه اینترنتی شما است و این ویترین باید به گونه ای طراحی شود که در چند ثانیۀ اول مخاطب را جذب کند تا ترغیب شود از محصولات شما دیدن کند، با توجه به الگوریتم اینستاگرام هرچقدر مخاطب زمان بیشتری در پیج بگذارند و از پست، ریلز و هایلایت های مختلف دیدن کند، اتفاق بهتری برای رشد پیج خواهد افتاد و به میزانی که پیج رشد کند، فروشگاه شما مخاطب بیشتری پیدا می‌کند و در نهایت فروش اینستاگرام شما نیز افزایش می‌یابد.

با استفاده از رنگ های مناسب و محتوای باکیفیت و عکس برداری اصولی از محصول، به پیج زیبایی بیشتری می‌بخشید.

-محتواهای مختلف مثل عکس و فیلم را ویرایش و ادیت کنید، گاهی نیاز است برای به نمایش گذاشتن محصول از مدل عکاسی استفاده کنید، مثل لباس، کفش و

عکس پروفایل پیج اینستاگرام

-انتخاب عکس پروفایل مناسب و بیوگرافی مرتبط با محتوای پیج از موارد مهم و موثر در رشد پیج کاری است..

کیفیت محتوای پیچ

-از دیگر موارد قابل توجه در رشد پیج، محتوای با کیفیت و مناسب است به عبارت ساده تر محتوایی تولید کنید که مخاطب بتواند محصول را با رنگ واقعی خود و از زوایای مختلف مشاهده کند، حدالامکان از عکس های اینترنتی استفاده نکنید.

  •  
استراتژی افزایش فروش در اینستاگرام

جلب اعتماد مشتری

-از نکات مهمی که باعث می‌شود مخاطبان از شما خرید کنند، جلب اعتماد آن‌ها است. استفاده از نظرات مشتریان دیگر و انتشار آن‌ها در پیج باعث جلب اعتماد مخاطبان دیگر نسبت به شما می‌شود.

اجرای کمپین های مناسبتی

برگزاری چالش و مسابقه و تحریک مغز احساسی مخاطبان باعث می‌شود آن ها شما را بیشتر دنبال کنند، برای مثال با تعریف اتفاق خوب و معجزه واری که برای‌تان رخ داده است آن‌هارا ترغیب کنید تا استوری های شما را دنبال کنند.

برقراری ارتباط موثر

-برقراری ارتباط صمیمانه با مخاطبان به گونه ای که آن‌ها شما را دوست خودشان در نظر بگیرند، شانس فروش در اینستاگرام را افزایش می‌دهد.

استمرار در فعالیت

-استمرار در فعالیت اینستاگرامی علاوه بر رشد پیج سبب اعتماد سازی خواهد شد که در نتیجه فروش‌تان بیشتر می‌شود، اگر به هر دلیلی شرایط فعالیت مستمر را ندارید می‌توانید از طریق تنظیمات اینستاگرام، ساعتی را برای قرار دادن محتوا در پیج مشخص کنید تا به طور خودکار در ساعت مشخص شده محتوا به نمایش گذاشته شود.

راه اندازی سایت

-راه اندازی سایت برای فروشگاه اینترنتی قدم مثبت در جهت افزایش فروش است و مشتری بدون اینکه نیاز به ارتباط با شما داشته باشد از طریق سایت به آسانی خرید می‌کند. البته مهم است که در سایت راه ارتباطی با پشتیبانان سایت و یا حتی راه ارتباطی با مدیریت را قرار دهید تا در صورت نیاز مشتریان بتوانند با شما تماس برقرار کنند، سایت فروشگاهی با نماد اعتماد الکترونیکی سبب جلب اعتماد مخاطبان نیز می‌شود چرا که افراد به کسب و کاری که سایت فعال دارد، آسان‌تر اعتماد می‌کنند.

نکات مهم برای افزایش فروش در اینستاگرام

در کنار تمامی مواردی که بیان شد چندین نکتۀ مهم دیگر وجود دارند که لازم است برای فروش بیشتر در اینستاگرام رعایت شوند:

-شناخت روحیات، علایق و نیازهای مخاطبان هدف

-بازاریابی محصول و خدمات

-انتخاب عکس پروفایل متناسب با محتوای پیج و برند

-معرفی مختصر نوع فعالیت پیج در بیوگرافی

-قراردادن آدرس سایت در بیوگرافی

-ارائه محتوای منطبق با جنس و رنگ محصول

دو نکته مهم اینستاگرامی

  • تنها به‌دنبال افزایش فالوئر نباشید بلکه فالور هدف جذب کنید یعنی کسانی شما را دنبال کنند که محصولات شما را دوست دارند و ممکن است از شما خرید کنند. گاهی نیاز است برای هر محصول مخاطب هدفمند مشخص کنید و برای فروش محصول به آن افراد استراتژی جدید در نظر بگیرید.
  • همچنین تغییر پیج ازحساب عادی به حساب تجاری، استفاده از هشتگ، ساخت هایلایت، کپشن نویسی، استفاده از محتوای ویدئویی از مواردی هستند که می‌توانند به افزایش فروش در اینستاگرام کمک کنند.
چگونه فروش در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

چه محصولاتی برای فروش در اینستاگرام مناسب است؟

نمی‌توان ادعا کرد تنها بخشی از کسب و کارها در اینستاگرام موفق می‌شوند، همۀ ما شغل های مختلفی را دیده ایم که به واسطۀ مهارت و فعالیت خلاقانه و مستمری که دارند رشد کرده اند و از طریق پیج درآمد چند میلیونی دارند، بنابراین هر محصول و خدمات فیزیکی را می‌توان در اینستاگرام ارائه داد اما برخی از محصولات هستند که طبق تحقیقات به دلیل علاقۀ بیشتر کاربران اینستاگرام فروش بیشتری دارند و مجوع فروش شما را در اینستاگرام افزایش می دهند، مانند:

  • محصولات دست‌ساز و هنری
  • پوشاک
  • زیورآلات و اکسسوری
  • محصولات خوراکی خانگی
  • کتاب
  • لوازم جانبی موبایل و لپ‌تاپ
  • محصولات آرایشی و بهداشتی

از بین مواردی که بیان کرده ایم پیج هایی که خدمات مربوط به زیبایی، مد، لایف استایل و پیج هایی که مربوط به زیورآلات بوده اند در رتبه های اول پیج های پربازدید قرار دارند.

 

سخن پایانی

ایجاد یک کسب و کار و رشد و پیشرفت آن در شبکه های مجازی کار سخت و پیچیده ای نیست که نتوانید انجام دهید اما نیاز است که برای موفق شدن در این مسیر آگاهی خود را بالا ببرید و آموزش ببینید، علاوه بر دوره های آموزشی که باید برای آن‌ مبلغ و بهایی پرداخت کنید، مطالب رایگان نیز در سایت های گوگل، یوتیوب، پیج های اینستاگرامی و … ارائه می‎شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و آگاهی خود را بالا ببرید، همچنین آنالیز و بررسی پیج های رقیبان در اینستاگرام می‌تواند برای شما کمک کننده باشد.