مشاغل پردرآمد ایران و جهان(۱۵شغل پر پول ایران)

مشاغل پردرآمد ایران و جهان(۱۵شغل  پر پول ایران)

با چه شغلی می‌توانیم پولدار شویم؟معرفی شغل های مختلفی وجود دارد که بتواند مارا به ثروت فراوان برساند اما آیا همۀ آن کسب و کار ها برای ما مناسب هستند؟ پاسخ این سوال “خیر” است چرا که هر شخصی باید با توجه به علاقه، میزان توانمندی، تلاش و همچنین نیاز جامعه  و موارد دیگر شغل خود را انتخاب کند.

هر شخصی باید با توجه به علاقه، میزان توانمندی، تلاش و همچنین نیاز جامعه  و موارد دیگر شغل خود را انتخاب کند.

بنابراین علاقه، مهارت، استعداد و میزان تلاش شما برای رسیدن به یک شغل با درآمد بالا مهم است، هرچقدر که روی این موارد بیشتر کار کنید، شغلی مناسب تر را برای خود انتخاب خواهید کرد و احتمال موفقیت شما در آن کسب و کار بیشتر می‌شود.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، بررسی میزان مهارت و دانش بر عهده خودتان است، ما تنها در این مقاله سعی داریم برخی از شغل های پردرآمد و مهارت هاي پولساز را به شما معرفی کنیم به همین جهت در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت...

شغل پردآمد

معرفی شغل‌های پردرآمد و مهارت پولساز در ایران

برای توضیح بیشتر در مورد معرفی بهترین شغل برای پولدار شدن نکته مهم و قابل توجه این است که در انتخاب شغل، علاوه بر درآمد به شرايط آن در بازار کارهم توجه داشته باشید، چراکه گاهی ممکن است یک شغل درآمد خوبی داشته باشد اما بازار کار آن قابل قبول نباشد.

همچنین میزان علاقه شما به آن حرفه نیز بسیار مهم و قابل توجه است، اگر به شغلی انتخاب می‌کنید علاقه مند نباشید، به مرور زمان ادامه دادن در آن مسیر برای شما سخت و کسل کننده خواهد شد و این واقعیتی است که نمی‌توان آن را تکذیب کرد.

در ادامه فهرستی از برخی مشاغل پر درآمد در ایران را بیان خواهیم کرد که با توجه به دو مورد بالا مي‌توانید حرفه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

1-دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال، به روندی گفته می‌شود که از طریق اینترنت ، معرفی محصول و خدمات و همچنین تبلیغات انجام شود. افزایش دانش و آگاهی و کمک گرفتن از افرادی که در این حرفه مهارت دارند و با تجربه هستند، به موفقیت شما کمک خواهد کرد. همچنین میزان تلاش، عملکرد، دانش و قدرت تحلیل شما نیز مهم است.

ديجيتال ماركتينگ شغل پردرآمد

متخصص سئو 

یکی از مشاغل با درآمد بالا تخصص سئو است زمانی که شما چیزی را درگوگل جست و جو می‌کنید، سایت هایی که در صفحۀ اول به نمایش گذاشته می‌شود، سایت هایی هستند که سئو قوی تری دارند، در واقع سئو به شما کمک می‌کند جزو رتبه های برتر نتایج گوگل باشید،  این اتفاق باعث رشد و پیشرفت کسب  و کار شما می‌شود و سود بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

هرچه که زمان بگذرد کسب و کارهای بیشتری نسبت به داشتن سایت اینترنتی احساس نیاز می‌کنند و برای افزایش فروش و درآمد، حاضر اند برای بالا بردن سایت‌شان هزینه کنند. بنابراین فردی که در این زمینه مهارت لازم را داشته باشد، اگر که فعالیت خود را به‌درستی انجام دهد به درآمد بالایی نیز خواهد رسید.

سئو شغل پردرآمد

3-تریدر یا معامله‌گر فارکس

شغل دیگر که درآمد فوق العاده ای دارد تریدریا معامله گر شخصی است که برای رسیدن به پول و سود بیشتر به خرید و فروش می‌پردازد. اين مهارت هم نیاز به آگاهی و دانش دارد و فردی که تخصص ببشتری دارد به سود بیشتری نیز خواهد رسید. در واقع با  افزایش دانش و تخصص می‌توانید در مدت کم به چندبرابری سود برسید. شخصی که تریدر است باید قدرت تحلیل بالایی داشته باشد چرا که همواره با اعداد و ارقام سروکار دارد.

همچنين باید حداقل سرمایه را برای شروع در نظر گيريد تا بتوانيد كار را شروع كنيد.

شغل پر در آمد

4-ترید ارزهای دیجیتال

تريد و سرمايه گذاري تفاوت هايي با يكديگر دارند كه براي شناخت بيشتر از تريد خوب است كه آن هارا بدانيم. يكي از تفاوت هايي كه بین تریدر و سرمایه گذاراست، مدت زمان  نگهداري يك سهام است. در تريد مدت زمان كوتاه يك روز يا چند هفته است اما در سرمايه گذاري مدت طولاني تر است، در واقع بحث چند سال يا چند دهه مطرح است.

همچنين تريدر به صورت اختصاصي در زمینهٔ خرید و فروش فعالیت دارد اما سرمایه گذاران با شناسایی و خرید دارایی هایی که در مدت طولانی عملکرد خوبی دارند، سرمایهٔ خود را چندین برابر افزایش می‌دهند. چنانچه در معامله و ترید بر أساس برنامه‌ای که چیده اید جلو بروید، به سود فراوان خواهید رسید.

 

5-مدیر سوشال مدیا

فردی که در فضای اجتماعی در جایگاه مدیر یا ادمین فعالیت دارد باه کمک دانش و خلاقیت و تجارب خویش می‌تواند در حوزه بازاریابی درآمد بی‌نظیری داشته باشد. این حوزه شامل تبلیغات و فروش محصول و ارائه خدمات نیز می‌شود.

شغل پر در آمد

6-تدریس آنلاین

از دیگر مشاغلی که می‌توان آن را پر درآمد شمرد،تدریس آنلاین و‌مجازیی است. برای شروع فعالیت در این حرفه کافی است مهارت و تخصصی داشته باشید که بتوانید آن را آموزش دهید.

7-بلاگری، اینفلوئنسری و تولید محتوا

بلاگر به فردی می‌گویند که در میان مردم در فضای اجتماعی شهرت دارد و دیگران او را به‌دلایل شخصی دنبال می‌کنند، این افراد با شهرتی که به‌دست می‌آوردند می‌توانند روی دیگران به آسانی تاثیرگذار باشند و افراد را به کارهای مختلف دعوت کنند. در واقع چنین شخصی از دیدگاه خودش و بر اساس تجربه‌ها، نظریات و سلیقه‌ی شخصی خویش در مورد موضوعات مختلف اظهار نظر و تولید محتوا می‌کند و نظرات او مورد قبول مردم است.

اینفلوئنسرها کسانی هستند که به واسطه فعالیت‌شان در فضای مجازی، برعدهٔ زیادی تاثیرگذار خواهند‌ بود، زمینهٔ فعالیت هر یک از افراد می‌تواند متفاوت باشد برای مثال محصولات آرایشی، وسایل دست‌ساز، پوشاک، سفر، طنز، لایف استایل وسبک زندگی و ..

بلاگری و اینفلوینسری، از مشاغل اینترنتی اند که بسیار پر درآمد هستند. همچنین انجام تولید محتوایی که اصولی و با کیفیت  برای کسب‌وکار های اینترنتی، می‌تواند شمارا به پول زیاد برساند و اگر در حوزه بلاگری و اینفلوئسری فعالیت دارید لازم است محتوایی که تولید می‌کنید خلاقانه و با کیفیت باشد تا بیننده را جذب کنید.

8-تولید محتوای متنی، کلیپ و محتوای ویدیویی

هر آنچه که شما می‌بینید و مطالعه می‌کنید، محتوا نام دارد، محتوا می‌تواند متن، عکس و یا فیلم باشد، کارهای اینترنتی بدون تولید محتوای اصولی و درست، بيدفايده است و رشد و پيشرفتي ندارد، به همین جهت افرادي كه فعالیت اینترنتی دارند همواره به‌دنبال فردی هستند که محتوای قوی تولید می‌کند.

یکی از نکات مثبت تولید محتوا، همکاری با چندین وب‌سایت است که می‌تواند در ماه، درآمد شما را افزایش دهد. یکی از روش‌‌های کسب درآمد بالا از این طریق، تولید محتوای ویدیوئی است، چنانچه تجربه و مهارت ویرایش و ساخت کلیپ داشته باشید، به‌‌راحتی می‌توانید برای سایت‌ها و پیج‌های مختلف در اینستاگرام تولید محتوا انجام دهید، به میزانی که کار جذاب‌تری تولید کنید مشتریان بیشتری خواهید داشت و در نتیجه درآمدتان نیز افزایش می‌یابد..

شغل پر در آمد

9-راه اندازی کسب و کار اینترنتی و فروش محصولات از طریق اینستاگرام

کسب و کار اینترنتی می‌تواند از طریق ارائه محصول و خدمات یا انجام تبلیغات باشد، نقطه مثبت شغل اینترنتی اینکه نیاز به تخصص خاصی ندارد اما بعد از راه اندازی نیاز به یادگیری و افزایش دانش، نظم و توسعه دارد. درآمد از طریق اینستاگرام یکی از راه‌های کسب درآمد با موبایل است که فرصت درآمد زایی بدون سرمایه اولیه راه به شما می‌دهد. شما می‌توانید بدون داشتن سرمایه تنها با موبایل درآمد بالا کسب کنید.

دوره پولـسازی محمّد بصــــیری

این هشت جلسه به‌منظور فراهم کردن پایه‌ای قوی برای شما ضبط شده است. هدف اصلی ما این است که به شما یادآوری کنیم محمّد بصیری در هر شرایطی با آموزش‌های رایگان در کنار شماست.

همین حالا شروع کنید و گام‌های نخستین را به سوی موفقیت بردارید!

10- کسب درآمد با مشاغل خانگی 

علاوه بر مشاغل بالا که می‌توانید در خانه و از راه‌دور انجام دهید مانند مترجمی، تولید محتوا، دیجیتال مارکتینک و… . مشاغل دیگری هم وجود دارد که می‌توان آن را در خانه انجام داد.این نوع کسب و کار به دلیل کاهش هزینه‌های راه‌اندازی می‌تواند به افزایش  سود شما کمک کند. رایج‌ترین شغل های پردرآمد خانگی که برای شروع معمولاً سرمایه کمی نیاز دارند را در زیر به شما معرفی کردیم.

11-واسطه‌گری

واسطه همواره یک موسسه یا شرکت و یا یک شخص است که محصولات را خریداری می‌کند تا بتواند به دیگران بفروشد و به سود برسد، هدف این عمل انتقال کالا به مشتری نهایی است؛ درواقع بین تولید کننده و مشتری نهایی فاصله وجود دارد که به وسیلۀ واسطه‌گری و بازاریابی محصول یا خدمات مورد نظر به مخاطب هدف خواهد رسید، طیفی از واسطه‌ها مانند عمده فروش، خرده فروش، دلالان، نمایندگان تولید، عاملان فروش، شرکت‌های حمل و نقل، بانک‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی و…عملیات انتقال را انجام می‌دهند؛ با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، واسطه‌گری یکی از مشاغلی است که در ایران سود بالایی را رقم خواهد زد، اغلب افراد به‌اشتباه این روش از درآمدزایی را شغلی شرافتمندانه تلقی نمی‌کنند در حالی که بر اساس قانون تجارت کشور، دلالی یک شغل تجاری قانونی شناخته می‌شود و دلال نیز از نگاه قانون به‌عنوان تاجر شناخته می‌شود.

12-مترجمی زبان‌های مختلف

خوب است در لیست مشاغل پردرآمد در ایران به شغل مترجمی زبان نیز اشاره کنیم؛ درحالی که روز به روز به تعداد مترجمین کشور افزوده می‌شود اما با این شرایط نیز مترجمی زبان‌هایی مثل چینی، آلمانی، فرانسوی و… می‌تواند برای هرشخصی که مهارت و تخصص داشته باشد درآمد بالایی را رقم بزند همچنین افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، می‌توانند از طریق آموزش مترجمی نیز درآمد کسب کنند، همکاری با شرکت و موسسه‌های مختلف در این جهت، از نظر مالی کمک کننده است و سبب افزایش مهارت و تجربۀ شما خواهد شد.

13-طراحی و ساخت اپلیکیشن

با توجه به اینکه در دنیای امروز افراد در هر ردۀ سنی از اپلیکشین‌های مختلف استفاده می‌کنند، بازار هدف گسترده‌ای در این راستا خواهید داشت. اجرای ایده‌های خلاقانه درطراحی و ساخت اپلیکیشن سبب جذب افراد خواهد شد که در نهایت سبب جذب افراد به اپلیکیشن و افزایش درآمد خواهد شد، اسنپ، دیوار، تلوبیون از جمله اپلیکیشین‌های موفق در ایران هستند، چنانچه شما هم ایده‌های جدید خود را به‌کار گیرید می‌توانید نتایج مثبتی را رقم بزنید و به درآمد بالا برسید. 

14-وکالت

وکلا مانند پزشکان از یک موقعیت اجتماعی بالا برخوردار هستند و اغلب از یک شغل پر درآمد بهره‌مندند درکنار درآمد بالایی که این شغل دارد، شما را با چالش‌های مختص به خود روبه‌رو می‌کند و زمانی که بتوانید از آن چالش‌ها بگذرید به موفقیت شغلی و مالی خواهید رسید؛ وکالت از جمله شغل‌های معتبر در ایران است که آیندۀ مادی شمارا تضمین می‎‌‌کند، این شغل معمولا برای افرادی مناسب است که به مسائل اجتماعی علاقه‌مند اند و به‌دنبال برقراری عدالت هستند.

15-وبلاگ نویسی و تولیدمحتوا

چنانچه علاوه بر نوشتن و نویسندگی، مهارت و تخصص خود را در این حرفه افزایش داده اید، می‌توانید از آن به درآمد برسید، وبلاگ نویسی و تولیدمحتوا شغلی است که امروزه همۀ کسب‌وکارها به آن نیاز دارند و اگر بتوانید خود را در این زمینه به کسب‌وکارهای مختلف اثبات کنید، آیندۀ شغلی خوبی را رقم خواهید زد، براساس آمارهایی که در دسترس است، وبلاگ نویسی حرف‌ای  پردرآمد برای خانم ها به‌شمار می‌رود.

شغل پر در آمد

معرفی 15 شغل پردرآمد خانگی 

این که شغلی در خانه انجام شود دلیل بر بی ارزش بودن یا کم درآمد بودن آن نیست، بسیاری از کسب و کارها در خانه انجام می‌شوند و پردرآمد هستند. کسب و کار هایی که می‌توان در خانه انجام داد عموما نیاز به سرمایه زیاد ندارند و با کمی دانش و خلاقیت و اقدامات اگاهانه و برنامه ریزی شده می‌توان آن را رونق بخشید.‌

در ادامه 15 شغلی که می‌توانید آن را در خانه انجام دهید و به ثروت برسید را نام برده ایم:

1-برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب

2-تدریس حضوری و آنلاین

3-طراحی و دوخت لباس

4-آشپزی و فروش آن

5-طراحی وب 

6-آرایشگری

7-تولید محتوا

8-پرورش قارچ

9- فروش بدلیجات در اینستاگرام

10-آنلاین شاپ

11-ترجمه متون انگلیسی

12-تولید و فروش محصولات دست‌ساز آشپزی

13- بازاریابی آنلاین

14- تولید میوه خشک

15-تولید شیرینی و نان

شغل پر در آمد

شغل بدون سرمایه ( معرفی مشاغل ساده اما پردرآمد )

بسیاری از افراد به دنبال یک شغل آسان و پردرآمد هستند که نیاز به سرمایه اولیه نداشته باشد و یا شغلی که سرمایه کمی نیاز داشته باشد.

خوب است بدانید خیلی از افرادی که امروزه موفق و ثروتمند شده اند، از ابتدای مسیر با سرمایۀ کم شروع کرده اند، بنابراین رشد و پیشرفت کسب و کاری که با سرمایۀ کم شروع می‌شود غیر ممکن نیست! لازمۀ موفقیت در هر کسب و کاری اینکه مسیری را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و در کنارآن قدرت ذهن، اراده، دانش و انگیزه، تلاش و پشتکار شما هم مهم است، درواقع این موارد هستند که شمارا به موفقیت نزدیک تر می‌کنند.

بنابراین اگر قصد دارید به درآمد برسید و طعم استقلال مالی را بچشید، راه اندازی شغل هایی که به سرمایه نیاز ندارند، قدم مثبتی برای شما است.

در ادامه برخی از شغل ها که بدون سرمایه یا با سرمایۀ کم می‌توان انجام داد را نام می‌بریم:

تدریس خصوصی

سخنرانی

آموزش هنرهای دستی

ساخت فیلم های آموزشی در شبکه های مجازی

ساخت و نقاشی روی صنایع دستی

دیزاین مراسمات

طراحی پوستر

بلاگری

تولید کننده محتوای متنی

پرستاری از کودک

و …

شغل هایی که بدون سرمایه یا با سرمایۀ کم می‌توان انجام داد، اغلب آسان و ساده هستند و شما می‌توانید با تخصص و مهارتی که دارید آن را شروع کنید و با دانش و آگاهی‌تان آن را رشد دهید.

معرفی شغل پردرآمد در سراسر دنیا

بدون شک یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب شغل، درآمد آن است.کسب و کارهای پردرآمد جهان شغل هایی هستند که با حوزه‌های سلامت، مهندسی، برنامه‌نویسی و کامپیوتر، حقوق و قضا و امور مالی در ارتباط اند.

در ادامه به بررسی کسب و کارهای پردرآمد برخی از کشور ها می‌پردازیم.

مشاغل پولساز مناسب کانادا

کانادا به سبب پول زیادی که به نیروهای کار خود می‌دهد ، ساده‌ترین مشاغل هم در این کشور می‌توانند دستمزد خوبی بگیرند و زندگی خوب و قابل قبولی داشته باشند. کانادا جزو کشور هایی است که بیشترین دستمزد را در برخی مشاغل مثل پزشکی پرداخت می‌کند و این خبر خوب مختص افرادی است که قصد مهاجرت دارند.

مشاغل پردرآمد در کانادا:

جراح/ پزشک

متخصص قلب و عروق با

مهندس توسعه‌ نرم‌افزار

مهندس پتروشیمی

بازرس مالی

لوله‌کش

جوشکار

معرفی مشاغل پردرآمد در آمریکا

متخصص بیهوشی/ جراح

متخصص زنان و زایمان

متخصص ارتودنسی

پزشک عمومی

متخصص روانپزشک

خلبانی

مدیریت مالی و حسابداری

شغل پر در آمد

معرفی مشاغل با در آمد بالا در اروپا

حوزه درمان و پزشکی

مهندسی

حقوق

مدیریتی

خلبانی

 مشاغل با درآمد بالا در استرالیا

جراحان/متخصص بیهوشی

پزشک متخصص

معمله گران مالی

روانپزشک

مهندسان

مدیران ساخت‌ وساز

مهندسان شهرسازی

در بالا پردرآمدترین مشاغل در برخی کشور هارا بیان کردیم، اگر قصد مهاجرت به این کشور ها را دارید، بر اساس مهارت و تخصص‌تان اطلاع از این کسب و کارها و میزان درآمد آنها به شما کمک شایانی می‌کند.

لیست شغل پردرآمد و میلیاردی مناسب آقایان

اغلب آقایان تامین مخارج زندگی را بر عهده دارند و پیدا کردن شغلی پر درآمد، دغدغۀ آن‌ها از سنین جوانی است. برخی آقایان خیال می‌کنند تنها زمانی می‌توانند به رفاه مالی برسند که مدرک آکادمیک داشته باشند اما ما براین باورهستیم که هر فردی با توجه به میزان تلاش، دانش و آگاهی، مهارت و استعداد خود می‌تواند موفق باشد و تنها تحصیلات آکادمیک ملاک نیست. 

نکته مهم و قابل توجه اینکه قبل از هر اقدامی در جهت راه اندازی کسب و کار با در آمد بالا، نیاز بازار و وضعیت بازارکار را هم بررسی کنید، چرا که خیلی از کارها ممکن است درآمد خوبی داشته باشند اما بازار کار آن ضعیف باشد.

در ادامه به معرفی مشاغل پردرآمد برای آقایان که برخی از آن ها به هیچ مدرک دانشگاهی نیاز ندارند، می‎‌پردازیم، کسب و کارهای اینترنتی مانند فریلنسری، فروشگاه اینترنتی،کسب و کارهای خدماتی مانند مدیریت بازاریابی و فروش، تعمیرات لوازم الکترونیکی، مهندسی فناوری اطلاعات، برنامه نویسی، مشاوره مهاجرت و …

لیست مشاغل پر درآمد برای خانم ها

امروزه به دلیل اینکه مبحث برابری زن و مرد مطرح است، به طور دقیق نمی‌توان شغلی را مختص زن و مرد در نظر گرفت اما ممکن است برخی از خانم ها به‌دنبال مشاغلی باشند که ظرافت شغلی بیشتر دارند. پیرو این مطلب، برخی از شغل ها هستند که در بین خانم ها پرطرفدارتر هستند درآمد و خقوق بالایی دارند  و افراد بیشتری تمایل به انجام آن دارند که در ادامه آن‎هارا نام می‌بریم:

پزشکی و پرستاری

آرایشگری

مدیر فروش

برنامه نویسی

طراح مد و لباس

روان‌درمانگری

و …

شغل پر در آمد

چگونه در شغل خود موفق شویم؟

پس از آنکه شغل مورد نظرتان را بر اساس علایق خود انتخاب کردید و آموزش دیدید زمان ورود به بازار کار فرا می‌رسد و در این موقعیت لازمه که برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان برنامه ریزی داشته باشید.

خیلی از افراد تصور می کنند موفقیت در کسب و کار چیزی جز داشتن شانس و سرمایه اولیه نیست و حتما باید نیرویی خارجی باشد که موفقیت ما را تضمین کند، در صورتی که اگر زندگی‌نامه افراد موفق را مطالعه کنید، درمی‌یابید که شانس تنها بخش کوچکی از موفقیت در کسب و کار را در برمی‌گیرد، در واقع رعایت نکات و آموزه ها می تواند شما را به موفقیت برساند.

در توضیحات قبلی هم بیان کردیم که جدا از عواملی مثل درآمد و بازار کار، باید به علاقه‌‌ی خود نیز توجه خاصی داشته باشید چرا که شغل شما بخش مهمی از زندگی‌تان را تشکیل می‌دهد و چنانچه به آن علاقه داشته باشید، در زمان های مختلف زندگی احساس خوشبختی خواهید داشت.

دیدگاه‌ها ۸
ارسال دیدگاه جدید