تکنیک های فروش در استوری(ترفندهای استوری که فروش را چند برابر میکند)

تکنیک های فروش در استوری(ترفندهای استوری که فروش را چند برابر میکند)

آیا تا به حال برای افزایش فروش محصولات یا افزایش مشتری برای خدماتی که ارائه می‌دهید، به فعالیت بیشتر و تخصصی‌تر در اینستاگرام فکر کرده‌اید؟

با توجه به اینکه بازدید استوری‌ها بیشتر از پست‌ها است، تلاش برای فروش در استوری اینستاگرام،‌ راه تاثیرگذارتری برای افزایش فروش خواهد بود. امروزه با استفاده از قابلیت‌های جذابی که در اینستاگرام وجود دارد، تبدیل دنبال کنندگان منفعل به مشتریان وفادار، از طریق استوری آسان‌تر شده است.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت...

تکنیک فروش در استوری

مزایا استوری در فروش

 در اینستاگرام، معمولا بازدید استوری‌ها بیشتر از پست‌هاست بنابراین معرفی محصولات و ایجاد صمیمیت در قسمت استوری‌ها میتواند گزینه‌ی خوبی برای تبلیغات و افزایش فروش باشد.

ما از طریق استوری میتوانیم تعامل و ارتباط با مشتریانمان را افزایش دهیم. این ارتباط‌‌ گیری میتواند از طریق نظرسنجی، طرح سوال، آزمون یا ایجاد چالش اتفاق بیوفتد.زمانیکه پیج شما در قسمت استوری‌ها موفق عمل کند و شما بتوانید از طریق محتوای استوری‌ها با مخاطبین ارتباط لازم رو برقرار کنید، مخاطبین اسم برند شما را به خاطر میسپارند و به این صورت هرزمان که نیاز به محصول شما داشته باشند، حتی اگر پیج شما رو آنفالو کرده باشند، میتوانند به راحتی پیج شما را پیدا کنند.

پست‌ها معمولا حالت رسمی دارند اما استوری اینطور نیست . شما میتوانید از طریق استوری‌ها با مخاطبین صمیمی‌تر رفتار کنید و حس اعتماد رو در این افراد افزایش دهید تا بتوانید تاثیر بیشتری را روی مخاطبین بگذارید.

 

تکنیک فروش در استوری

عوامل تاثیر گذار در فروش محصول در استوری اینستاگرام

 درحال حاضر اینستاگرام پربازدیدترین بستر برای دیده شدن کسب و کارها و بازاریابی است. آمارها نشان می‌دهند که حداقل ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند تجاری را دنبال می‌کنند که این آمار فوق‌العاده است و گویای تاثیر زیاد اینستاگرام روی رشد و پیشرفت کسب و کارهای مختلف است.

ایجاد تقاضا در استوری‌ها روش تاثیرگذاری برای افزایش فروش در استوری اینستاگرام خواهد بود. شما میتوانید با دعوت به اقدام، خرید رو برای مشتریانتان راحت‌تر کنید و آنها را به سمت خرید هدایت کنید؛ به اینصورت که لینک خرید را مستقیم در استوری قرار میدهید یا اینکه با ریپلای کردن یک کلمه‌ی مشخص، شرایط خرید را برای مشتریان ارسال میکنید.

در ادامه همراه ما باشید تا تاثیرگذارترین روش‌های افزایش فروش از طریق استوری اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

تاثیر ساخت استوری خلاق در فروش بیشتر

 با توجه به اینکه امروزه تعداد پیج‌های فروشگاهی در اینستاگرام بسیار زیاد است، هر فروشگاهی باید یکسری ویژگی‌هایی برای انتخاب شدن داشته باشد تا فروش بالا را تجربه کند، به عبارت ساده‌تر باید از دیگر رقیبان خود برتری داشته باشید، داشتن خلاقیت در تولید محتوای استوری در افزایش فروش به شما کمک خواهد کرد؛ اگر در ابتدای راه هستید و ایده ای برای خلاقیت در ساخت استوری برای فروش محصول ندارید می‌توانید پیج های دیگر که در زمینۀ شغلی شما فعالیت دارند را بررسی و از ایده های آن‌ها استفاده کنید. البته منظور از بررسی پیج‌های رقیبان شغلی، تقلید کردن از آنها نیست بلکه شما باید از محتوای آنها ایده بگیرید و در پیج خود آن را شخصی سازی کنید.

چگونه استوری خلاقانه بسازیم؟

برای ساخت استوری خلاق برای افزایش فروش از فونت مناسب و خوانا، رنگ پس زمینه و فونت متناسب با تم کلی پیج و افکت های اینستاگرام استفاده کنید. زمانیکه زیبایی بصری در استوری‌ها نشان داده شود، قطعا مخاطبین بیشتر ترغیب به دنبال کردن محتوای پیج شما خواهند شد و فروش در استوری اینستاگرام اتفاق می‌افتد.

برای طراحی جذاب تر و خلاقانه‌تر استوری های پیج، میتوانید از برنامه هایی مانند اینشات، پیکسارت و پیکسل‌لب بهره بگیرید. سعی کنید در زمینه‌ی کسب و کار خود، همیشه آپدیت‌شده و بروز باشید و جز اولین کسانی باشید که محصولات جدید را به مخاطبین ارائه میدهید.

دوره پولـسازی محمّد بصــــیری

این هشت جلسه به‌منظور فراهم کردن پایه‌ای قوی برای شما ضبط شده است. هدف اصلی ما این است که به شما یادآوری کنیم محمّد بصیری در هر شرایطی با آموزش‌های رایگان در کنار شماست.

همین حالا شروع کنید و گام‌های نخستین را به سوی موفقیت بردارید!

تشویق دنبال‌کنندگان به تعامل در استوری

در حال حاضر اینستاگرام قابلیت‌های زیادی را برای تعامل با دنبال کنندگان طراحی کرده است که در استوری هر پیج کاری می‌توانید از این قابلیت‌ها برای تعامل در استوری بیشتر با مخاطبین استفاده کنید.

قراردادن کوئسشن باکس و پرسیدن نظرات و پیشنهادات مخاطبین هدف و مشتریان

در رابطه با موضوعات جالب، جدید و ترند تولید محتوا کنید و با طرح سوالات از آن‌ها واکنش بگیرید.

برای افزایش تعامل مخاطبین با پیج می‌توانید یک فضای رقابتی برای آن‌ها ایجاد کنید؛ ارائۀ تخفیف 30 درصدی برای افرادی که طی این هفته بیشترین تعامل را با پیج دارند.

تولید محتوای سرگرم‌کننده در استوری

بسیاری از کاربران اینستاگرام به‌دنبال محتوای سرگرم‌کننده و تفریح کردن هستند. بنابراین باید سعی کنید همواره از در استوری محتوایی که بتواند مخاطبین هدف شما را سرگرم کند استفاده کنید.

برای مثال: انتشار ویدئوهای کوتاه طنز در قالب استوری باعث افزایش فروش می شود.

نکته‌ای که خوب است در این باره رعایت شود این است که ویدئو را به محتوای پیج ارتباط دهید.

توجه داشته باشید که ترکیب محتوای سرگرمی و کاربردی در استوری برنده‌ است!

برای اینکه مخاطبین شما از محتوای تکراری خسته نشوند، می‌توانید همزمان محتوای معرفی محصول، محتوای آموزشی و همچنین بلاگری داشته باشید؛ برای مثال در رابطه با محتوای آموزشی، می‌توانید ترفندهای آسان که برای دیگران لذت بخش باشد را ارئه دهید. به عبارت دیگر پیجی که در زمینۀ فروش غذای خانگی فعالیت دارد با ارائۀ محتوایی با عنوان راه‌هایی برای خوشمزه‌تر شدن غذاها، پخت‌وپز سریع‌تر، معرفی لوازم خانگی مفید و باکیفیت و … می‌تواند مخاطبان را سرگرم کند.

فروش محصول در فروش استوری بلاگری

در رابطه با استوری‌های بلاگری، میتوانید از اتفاقاتی که در روزمره تجربه کردید و فکر میکنید برای مخاطبین جالب هستند، استوری بگذارید. دقت داشته باشید که به این طریق شما میتوانید اعتماد مخاطبین را نسبت به شخص خودتان افزایش دهید و فروش در استوری را ساده سازید، میتوانید به این منظور از گیف، بومرنگ و سایر امکاناتی که اینستاگرام ارائه میدهد استفاده کنید.

تکنیک فروش در استوری

استوری در قسمت کلوزفرند

اگر یک پیج فروشگاهی به ما اعلام کند که بدلیل قدیمی بودن و فعالیت زیاد در آن پیج، تخفیف ویژه‌ای به ما تعلق گرفته است، قطعا احساس خاص بودن می‌کنیم و از آن برند احساس خوبی خواهیم گرفت.

یکی از روش‌های فروش از طریق استوری، این خواهد بود که مشتریان و همراهان قدیمی و وفادار خود را در قسمت کلوزفرند استوری اضافه کنید. در استوری‌های کلوزفرند می‌توانید کدهای تخفیف ویژه برای این افراد قرار بدید و از همراهی آنها تشکر کنید. با استفاده از این روش آسان می‌توانید احساس عالی به مشتریان خود منتقل کنید و فروش از طریق استوری اینستاگرام را افزایش دهید.

نظر سنجی در استوری

شما از طریق قابلیت‌هایی که در استوری اینستاگرام وجود دارد، میتوانید نظر مخاطبین را در مورد نحوه‌ی کار و محصولاتتان متوجه بشید. میتونید نظرسنجی کنید و از مخاطبینتون سوال بپرسید. به این صورت در مورد نقاط ضعف و قوت کسب‌وکارتان مطلع خواهید شد و میتوانید در زمینه‌ی کسب‌وکای که دارید، رشد بیشتری داشته باشید.

اعتمادسازی در استوری‌ها

مخاطبین زمانی از شما خرید می‌کنند که به شما اعتماد داشته باشند و به تخصص و مهارت شما در زمینۀ کاری شما ایمان داشته باشند. شما می‌توانید در استوری‌ها اعتمادسازی کنید.

با نشان دادن خودتان به مخاطبین، نشان دادن مهارت و تخصص خود و استوری کردن اسکرین شات از پیام رضایت مشتری و … مخاطبین شما بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و احتمال خرید آنها افزایش پیدا می‌کند.

برای اعتمادسازی بیشتر در استوری‌ها حتما سعی کنید از رضایت مشتری‌هایی که از خدمات یا محصولات شما استفاده کرده‌اند، استوری بگذارید.

تکنیک فروش در استوری

ویژگی یک پیج اینستاگرام مناسب فروش

 برای اینکه بتوانید از طریق پیج درآمدتون را افزایش دهید و مشتریانتان را بیشتر کنید، نیاز است که به برخی نکات توجه داشته باشید. مهم‌ترین عواملی که به شما کمک میکند تا در پیج رشد کنید را در ادامه اشاره میکنیم.

 

پروفایل پیج :

پروفایل پیج شما ویترین فروشگاه شماست. برای عکس پروفایل حتما یک لوگوی جذاب طراحی کرده و قرار دهید . در قسمت بایو باید به مواردی اشاره کنید که مخاطبین رو متقاعد کند که پیج شما را دنبال کنند و همراه شما باشند. حتما در بایو سعی کنید آدرس، شماره تماس، نحوه ی ثبت سفارش، پیشنهاد ویژه و … را یادداشت کنید.

 

سلیقه در تولید محتوا :

از آنجایی که اینستاگرام بیشتر با عکس و فیلم سروکار دارد، برای اینکه بتوانید دنبال‌ کنندگان پیج خود رو بالا ببرید و عملکرد خوبی در پیج داشته باشید نیاز است که باسلیقه باشید و کیفیت عکس‌هایی که انتخاب میکنید بالا باشد.

سعی کنید یک سبک خاص برای پست‌های پیج داشته باشید. از یک رنگ یا امضای خاص در همه‌ی پست‌ها استفاده کنید.

 

نوشتن خلاقانه‌ی کپشن :

سعی کنید در قسمت کپشن پست‌ها با لحن صمیمانه با مخاطبینتان ارتباط بگیرید. اطلاعات تخصصی و آموزشی را میتوانید در قسمت کپشن پست‌ها ذکر کنید.

حتما هشتگ های مرتبط با محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید را در قسمت کپشن قید کنید. میتوانید تخفیفات ویژه را در کپشن هم اطلاع‌رسانی کنید.

 

ساده کردن فرایند ثبت سفارش :

اگر شما فرایند ثبت سفارش پیچیده‌ای داشته باشید، احتمال اینکه مشتری از خرید منصرف شود، بیشتر است. برای ساده‌تر شدن این روند، میتوانید از ادمین کمک بگیرید. همچنین میتوانید برای پرداخت سریع‌تر و ساده‌تر، فرم پرداخت یا لینک پرداخت در نظر بگیرید.

 

جذب فالور هدفمند :

توصیه‌ی ما این است که بجای تمرکز بر تعداد فالورها، تمرکزتان را بر جذب فالور هدفمند بگذارید. منظور از فالور هدفمند این است که مخاطبین هدفتان را بشناسید و بر جذب آنها تمرکز کنید.

 

نشان دادن تخصص و صلاحیت به مخاطب :

با نشان دادن صلاحیت خودتان به مخاطبین، میتوانید بطور غیرمسقیم اعتماد آنها را جلب کنید. احساس اطمینان و رضایت‌مندی مخاطب به شما زمانی بیشتر خواهد شد که شما تخصص و اعتبار خودتان را به مخاطبین نشان دهید.

 

استفاده از تخفیف و مسابقه :

معمولا فالورهای شما به دنبال بهترین فرصت برای خرید از شما هستند. شما با در نظر گرفتن مسابقه، چالش و تخفیف میتوانید این مخاطبین رو ترغیب به خرید کنید و این فرصت رو در اختیار آنها قرار دهید .

سخن پایانی

 بطور کلی فعالیت در اینستاگرام نیازمند صبر و استمرار زیادی هست. با توجه به اینکه رقابت در این شبکه‌ی اجتماعی زیاد است، برای دیده شدن پیج و محصولاتتان میبایست سلیقه، استمرار و خلاقیت زیادی داشته باشید؛ سعی کردیم طریقه‌ی فروش در استوری اینستاگرام را به طور کامل در این مقاله خدمت شما ارائه دهیم. امیدواریم با استفاده از این روش‌ها بتوانید در ادامه فروش بیشتری داشته باشید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید