ایده پیج اینستاگرام بدون چهره+ {10 ایده بدون چهره اما پولساز}

ایده پیج اینستاگرام بدون چهره+ {10 ایده بدون چهره اما پولساز}

بلاگری شغلی است که از سالیان پیش در وب‌ها انجام‌ می‌شد و عمر طولانی و درازی دارد اما بلاگری که امروزه در میان مردم پررنگ شده، بلاگری در اینستاگرام است، بلاگر اینستاگرام شاخه‌های مختلفی دارد که می‌توان در هر یک از آن‌ها فعالیت بدون چهره انجام داد؛ به عبارت دیگر همانطور که در بلاگری وب، نیاز به نشان دادن چهره نبود، در بلاگری اینستاگرام نیز لزوما نیاز نیست با حضور خود و چهره فعالیت داشته باشید، بنابراین در همین ابتدا خیال خودتان را از این بابت راحت کنید و اطمینان داشته باشید فردی که به هر دلیلی نمی‌تواند چهره خود را در فضاهای مجازی مثل اینستاگرام نشان دهد نیز می‎تواند مانند اشخاص دیگر در شاخۀ بلاگری فعالیت کند و به موفقیت برسد.

بلاگری بدون چهره

بلاگری بدون چهره چیست؟

قبل از هر چیزی خوب است بدانید منظور از بلاگری بدون چهره چیست؟ تعریف بلاگری بدون چهره به زبان ساده، تولید محتوا در اینستاگرام در جهت مهارت و تخصص خود بدون نشان دادن چهره است. در این روش می‌توان با استفاده ازتکنیک های مختلف تولید محتوای بدون چهره انجام داد، فعالیت بلاگری بدون چهره مانند بلاگرهای دیگر اینستاگرام است و تفاوت آن صرفا در نشان دادن یا ندادن چهره جلوی دوربین است که در هر دو شرایط می‌توان موفق شد و به درآمد رسید. بلاگر صرفا فردی نیست که فالوئر زیاد دارد بلکه شخصی را می‌توان بلاگر برشمرد که مهارت خود را در اینستاگرام آموزش می‌دهد و به‌دنبال جذب افرادی است که به حرفۀ کاری او علاقه‎مند هستند.

حتما تا به امروز پیج های بلاگری مختلفی را دیده اید که از این طریق بین کاربران اینستاگرام محبوب شده اند و بسیاری از افراد آن‌ها را دنبال می‌کنند، اگر دقت کرده باشید بسیاری از افراد در حوزۀ بلاگری فعالیت بدون چهره دارند که در ادامه بیشتر در این رابطه توضیح می‌دهیم.

بلاگری بدون چهره

10 ایده بلاگری بدون چهره در اینستاگرام

به‌طور کلی شغل بلاگری بدون چهره را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد:

  • بلاگری فروش
  • بلاگری آموزشی
  • بلاگری لایف استایل

هرکدام از این گروه‌ها دسته های دیگری را در برمی‌گیرند که در ادامه 10 نوع از بلاگری بدون چهره را نام می‌بریم و هر شخصی می‌تواند با توجه به علاقه، استعداد و مهارتی که دارد یک شغل را به عنوان بلاگری بدون چهره انتخاب کند.

بلاگری بدون چهره

1-بلاگر آشپزی بدون چهره

محتوای پیج بلاگری آشپزی، فیلم های آموزشی پخت غذا است که می‌توان آن را به روش های مختلف ارائه داد، درواقع هر پیج با ایده و خلاقیت خود می‌تواند دستور پخت غذاهای مختلف را در پیج قرار دهد، برای جذاب تر شدن محتوای ویدئویی می‌توانید از صداها و افکت های صوتی استفاده کنید. روش های فیلمبردای تایم لپس و استاپ موشن به تولید محتوای بهتر در پیج کمک خواهند کرد.

2-بلاگری سفر و گردشگری

برای افرادی که به سفرکردن علاقه مند هستند و اغلب زمان خود را به تفریح و مسافرت اختصاص می‌دهند، بلاگری گردشگری ایدۀ شغل بدون چهرۀ مناسبی است، در بلاگری سفر و گردشگری لحظه‌ها و تجربیات سفر خود را با دنبال کنندگان در میان می‌گذارید و افرادی که به گشت‌و‌گذار علاقه دارند و به‌دنبال مکان های دیدنی هستند، پیج شما را دنبال می‌کنند و همچنین محتواهایی که جالب باشد را با دوستان‌شان نیز به اشتراک می‌گذارند.

علاوه بر توضیحات بالا، جزئیات سفر مانند هزینه، وسایل مورد نیاز، چالش هایی که ممکن است در این سفر اتفاق بیافتد، مکان استراحت و تفریح و … را می‌توانید در پیج خود منتشر کنید.

بلاگری بدون چهره

3-بلاگری روانشناسی و سلامت روان

با توجه به اینکه امروزه اغلب مردم به‌دنبال آموزش و آگاهی هستند تا بتوانند زندگی و شرایط آرام‌تری را برای خود رقم بزنند، پیج‌هایی با محتوای سلامت روان طرفداران زیادی دارد؛ اگر در این زمینه بتوانید مشکلات مردم را حل کنید، افراد بیشتری به سمت شما جذب می‌‍شوند، به عبارت دیگر در این پیج باید دغدغۀ اکثر افراد را بیابید و راه‌حلی برای آن مشخص کنید، با این روش شما به بلاگر موفق در حوزۀ روانشناسی و سلامت روان تبدیل خواهید شد، محتوای این پیج عکس و ریلزهایی است که در قالب پست و ریلز منتشر می‌شوند؛ خوب است در کنار این موارد تم خاصی را برای پیج خود در نظر بگیرید تا صفحۀ کاری جذاب‌تری داشته باشید.

4-بلاگری بازی و سرگرمی تلفن همراه و کامپیوتر

امروزه افراد زیادی به‌دنبال راه‌های مختلف برای سرگرم کردن خود هستند، بازی‌های تلفنی و کامپیوتری می‌توانند سرگرم کننده باشند و به همین علت تعداد طرفداران آن روزافزون است، چنانچه به بازی علاقه دارید یا همواره به‌دنبال بازی‌های موبایل و کامپیوتر هستید می‌توانید تجربیات خود در را در پیج بلاگری بدون چهره به اشتراک بگذارید، همچنین با استفاده از ماسک بازی می‌توانید جلوی دوربین قرار گیرید و تولید محتوا کنید.

بلاگری بدون چهره

5-بلاگری لایف استایل، مد و فشن

شاید در نگاه اول به‌نظر آید برای بلاگری لایف استایل، مد و فشن حتما باید با چهره در پیج فعالیت کنید در صورتی که اگر پیج های مختلف را در این زمینه بررسی کنید با صفحاتی روبه‌رو می‌شوید که فعالیت بدون چهره دارند و بسیار موفق شده اند و از طریق تبلیغات نیز به درآمد رسیدند، برای این هدف لازم است کمی مهارت و خلاقیت به‌خرج دهید تا بتوانید بدون نشان دادن چهره در این زمینه بهترین فعالیت را داشته باشید.

برای مثال: پوشاندن چهره با موبایل، عکاسی و فیلم برداری از زاویۀ گردن به پایین، قرار دادن خط یا طرح خاص روی چهره و ….

6-بلاگری نقاشی

اگردر زمینۀ نقاشی و طراحی مهارت و استعداد دارید خوب است بدانید از این طریق نیز می‌توانید در اینستاگرام به درآمد برسید. نقاشی شاخه‌های مختلف دارد که در هر شاخه می‌توانید بلاگری انجام دهید. برای مثال: نقاشی با مدادرنگی، سیاه قلم، رنگ و روغن، نقاشی روی پارچه و اجسام.

در ابتدای مسیر شغلی، ممکن است تجهیزات کامل تقاشی را نداشته باشید اما این موضوع محدودیت در شروع بلاگری نیست و می‌توانید با تجهیزات کمتر شروع کنید. در ادامه زمانی که پیشرفت کردید و به درآمد رسیدید تجهیزات را با توجه به اینکه در کدام شاخۀ نقاشی فعالیت دارید، تهیه کنید. نوع فعالیت در این حرفه و کسب درآمد از آن را می‌توان فروش نقاشی یا آموزش نقاشی در نظر گرفت.

7-بلاگری محصولات دست‌ساز

چنانچه در زمینۀ ساخت محصولات خاص، مهارت دارید می‌‍توانید به عنوان بلاگر بدون چهره از مراحل ساخت و تهیۀ آن ویدیو بگیرید و در پیج قرار دهید تا افرادی که به آن علاقه‌مند هستند محتواها را ببینند و در نهایت پیج شما را دنبال کنند، در واقع موضوع پیج آموزش ساخت محصولات دست‌ساز خواهد بود، در این روش می‌توانید ب حضور دستان خود در ویدئو آموزش را نمایش دهید.

بلاگری بدون چهره

8-بلاگری حیوانات خانگی

همانطور که می‌دانید امروزه حیوانات خانگی مثل سگ و گربه در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و پیجی با محتوای حیوانات خانگی یا آموزش نگهداری از آن‌ها، معرفی انوع غذاهای تقویتی یا تشویقی و … قطعا برای این دسته از افراد مفید است. در تولید محتوای این پیج می‌توانید از حیوان خانگی خود فیلم بگیرید و از آن برای جذب مخاطبین هدف استفاده کنید.

9-بلاگری شعر و متون کوتاه

این حوزۀ بلاگری بدون چهره، برای افرادی که در زمنیۀ اشعار استعداد و مهارت دارند، مناسب است؛ در این پیج می‌توانید متون زیبا و تاثیرگذار را نیز منتشر کنید و در نهایت با افزایش فالوئر هدف از طریق تبلیغات به درآمد برسید.

10-بلاگری ترفندها

در اینستاگرام برخی از پیج ها در زمینۀ آموزش ترفندهای مختلف و کاربردی فعالیت دارند، ترفند می‌تواند مرتبط با موبایل آیفون، اینستاگرام، ادیت عکس و فیلم و … باشد؛ نوع فعالیت پیج بستگی به مهارت و تخصص شما دارد. در هر زمینه‌ای ارائه ترفند به راحتی به جذب فالوئر منتهی می‌شود به شرط آنکه محتوای کاربردی و با کیفیت ارائه دهید.

چگونه در بلاگری آموزشی بدون چهره فعالیت کنیم؟

در محبث آموزش همیشه نیاز به نشان دادن چهره خود نیست اما بلاگری بدون چهره را نیز نمی‌توان همیشه از طریق صفحۀ گوشی و اسکرین رکوردر انجام داد، به همین دلیل نیاز است که برخی از راه‌های دیگر مانند تخته هوشمند، گچی یا وایت برد استفاده شود، این روش برای تدریس کتاب درسی، آموزش حسابداری، بورس و … مناسب است؛ فایدۀ آموزش بدون چهره اینکه توجه مخاطب  به‌طور کامل بر محتوای ویدئو متمرکز است.

مزایا و معایب بلاگری بدون چهره چیست؟

بدون شک هر شغلی یکسری مزایا و معایب دارد که باید با توجه به سودی که یک شغل می‌تواند برای ما داشته باشد آن را انتخاب کنیم، در ادامه برخی از مزایا و معایب بلاگری بدون چهره را بیان خواهیم کرد:

مزایای بلاگری بدون چهره:

1-در تولید محتوا محدودیدت ندارید

2-حریم شخصی شما در فضای مجازی حفظ می‌شود

3-تمام توجه خود را بر تولیدمحتوا می‌گذارید

4- اکثرا بازخورد مثبت دریافت می‌کنید

علاوه‌بر موارد بالا بلاگری بدون چهره برای افرادی که در مقابل دوربین خجالتی هستند نیز انتخاب شغلی مناسبی است.

بلاگری بدون چهره

معایب بلاگری بدون چهره:

1-برقراری ارتباط با مخاطبین دشوار است

2-گاهی سرعت رشد پیج کم خواهد شد

3-اعتماد بین مشتری با شما ممکن است به سختی شکل گیرد

4-میزان تاثیرگذاری روی مخاطب به نسبت بلاگر همراه با چهره، کمتر است.

علاوه بر موارد بالا، در استفاده از برخی امکانات اینستاگرام مانند لایو محدودیت ایجاد می‌شود.

بلاگری بدون چهره مناسب چه افرادی است؟

چهره یکی از مؤلفه های شناخت هویت است، زمانی که چهرۀ فردی را می‌بینیم می‌توانیم هویت او را از دیگری تشخیص دهیم، در مبحث بلاگری برخی از افراد تمایل به نشان دادن چهرۀ خود ندارند که این موضوع می‌تواند علت‌های مختلفی داشته‌باشد، بنابراین افرادی که به هر دلیلی مانند ترس از قضاوت و دخالت در امورشخصی زندگی، نداشتن عزت نفس در برابر دوربین و … تمایل به شناخته شدن هویت خود ندارند، می‌توانند از طریق بلاگری بدون چهره کسب درآمد کنند.

بلاگری بدون چهره یا با چهره؟ کدام بهتر است؟

نمی‌توان ادعا کرد که تنها بلاگر با چهره یا بدون چهره می‌تواند موفق شود چرا که هر یک از این دو دسته مزایا و معایب مختص به خود را دارند و هر شخصی با توجه به شرایط، علاقه، استعداد و مهارت خود می‌تواند یک مسیر را برای رسیدن به درآمد شخصی انتخاب کند، همچنین موارد دیگر مانند تیپ شخصیتی، ظرفیت رفتاری، اراده و پشتکار و.. در انتخاب شغل مهم و قابل توجه هستند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم شمارا با شغل بلاگری بدون چهره، روش اجرا، مزایا و معایب آن آشنا کنیم و هر شخصی که به این حرفۀ شغلی علاقه دارد می‌تواند بدون درنگ و اتلاف وقت در این مسیر آموزش ببنید و شروع‌به‌کار کند. ایده‌های شغلی زیادی در زمینۀ بلاگری بدون چهره وجود دارد که هر شخص می‌تواند با توجه به علاقه و مهارتی که دارد مسیر خود را بیابد. نکته ای که خوب است در این راه به شما یادآوری کنیم اینکه رشد هر کسب و کاری در ابتدا سخت و زمان‌بر است، بنابراین نیاز به اراده و پشتکار قوی دارد تا بتوانید انگیزه‌ای برای خود ایجاد کنید و در این مسیر ثابت قدم بمانید.

 

دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید