افزایش عزت نفس در زنان+{راهکار و تمرین فوق العاده}

افزایش عزت نفس در زنان+{راهکار و تمرین فوق العاده}

راهکار افزایش عزت نفس در زنان

  • آیا شما هم به عنوان یک زن احساس بی ارزشی دارید؟
  • احساس می‌کنید نمی‌توانید به هرآنچه که می‌خواهید برسید؟
  • آیا همیشه خودتان را با بقیه مقایسه می‌کنید؟

موارد بالا نشان دهندهٔ عزت نفس پایین در شما است.

برخی زنان ازعزت نفس پایین رنج می‌برند که بسیاری از آن ها اطلاعی ندارند که با این مشکل مواجه هستند. این سری از زنان در زندگی نمی‌توانند به موفقیت برسند و تلاشی هم برای آن نمی‌کنند چون عزت نفس کمی دارند. خانم هایی که عزت نفس ندارند در زندگی پیشرفت نمی‌کنند و همیشه در یک شرایط ثابت قرار دارند، این افراد به دلیل عزت نفس پایین همیشه به دیگران وابسته هستند و نسبت به خود احساس بی کفایتی دارند. عدم عزت نفس در زنان باعث می‌شود همیشه خود را از دید دیگران پنهان کنید چون از خود رضایت ندارید.

زنانی که عزت نفس پایین دارند به صورت افراطی از خود انتقاد منفی می‌کنند و فقط نقاط ضعف شان را می‌بینند. در مقالات زیر نظر استاد محمد بصیری شما می توانید هر روز به رشد و توسعه فردی برسید  فقط ایت رشد نیاز به تمرین و تکرار دارد برای راهنمایی جامع تر ما در بلاگ زیر 4 راه افزایش عزت نفس در زنان را آورده ایم.

عزت نفس در زنان مؤلفه ای است که همۀ افراد به آن نیاز دارند و ما برای اینکه بتوانیم در شرایط مختلف زندگی به درستی عمل کنیم و موفق شویم لازم است که عزت نفس را در خود تقویت کنیم. در این مقاله سعی داریم برخی از راهکارهای افزایش عزت نفس در زنان را بیان کنیم، بنابراین اگر جز خانم هایی هستید که از کمبود عزت نفس رنج می‌برید و همواره احساس بی ارزشی و نا توانی دارید و خیال می‌کنید کافی نیستید و اطرافیان شما را دوست ندارند و همواره خود را با دیگران مقایسه می‌کنید

در ادامه با ما همراه باشید.

 

زن با عزت نفس

عزت نفس احساس درونی است که به ما حس ارزشمندی و توانمندی می‌دهد ، فرقی ندارد زنی شاغل یا خانه دار هستید ، داشتن عزت نفس برای همه یک ویژگی درونی مثبت است و همهٔ ما برای داشتن زندگی بهتر و آرامش ، به عزت نفس نیاز داریم. عزت نفس در بانوان همیشه در حال کم یا زیاد شدن است و این موضوع بستگی به رفتار شما با خودتان دارد ، از زمانی که تصمیم به تقویت عزت نفس بگیرید ، در درون تان احساس دوست داشتنی بودن می‌کنید اما اگر گاهی با خود نامهربان باشید ، نیازهای‌تان را نشناسید ، به نقاط منفی خود توجه کنید ، خودتان را با افراد دیگر مقایسه کنید ، دائما از خود به عنوان خانم انتقاد منفی کنید و … عزت نفس شما کمتر می‌شود.

بنابراین شما به عنوان یک خانم می‌توانید با توجه به رفتارتان عزت نفس خود را کاهش یا افزایش دهید.

مادر با عزت نفس

راه تقویت (افزایش) عزت نفس در خانم ها

زنانی که عزت نفس بالا دارند با خودشان و دیگران به درستی رفتار می‌کنند و به همین دلیل همه آن ها را دوست دارند. عزت نفس کمک می‌کند زنان در جامعه حضور موثر تری داشته باشند ، آن ها می‌توانند آسان تر از زندگی خود و شرایطی که در پیش دارند لذت ببرند چرا که به ارزش درونی شان پی برده اند و می‌دانند در هر موقعیت و جایگاهی با ارزش اند. عزت نفس بالا در زنان سبب رشد آن ها خواهد شد و به حس خوب و لذت در زندگی می‌رسند.

با توجه به اینکه عزت نفس احساس درونی است که همه می‌توانند آن را در خود تقویت کنند ، در ادامه برخی از راه ها برای افزایش عزت نفس در زنان بیان می‌شود :

از ما رایگان مشاوره بگیرید!

معجزه عزت نفس در زندگی

در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهیم گرفت.
افزایش عزت نفس در زنان+{راهکار و تمرین فوق العاده}

به خود شناسی برسید

شناخت خود یکی از مهم ترین مواردی است که باعث افزایش عزت نفس در زنان می‌شود.

برخی از سوال هایی که به شما در خودشناسی کمک می‌کند عبارت اند از:

  • هدف من در زندگی چیست ؟ می‌خواهم به چه چیزی برسم ؟
  • به چه چیزهایی علاقه دارم ؟ کارهای مورد علاقه من چی چیزهایی هستند؟
  • اگر چه کارهایی را انجام ندهم حال درونی ام بهتر است؟
  • دوست دارم بیشتر با چه افرادی وقت بگذرانم؟
  • به عنوان یک زن در جایگاه اجتماعی می‌خواهم به چه سطحی برسم؟
  • از گذشته چه درس هایی یاد گرفتم؟
  • و …

خودتان را دوست داشته باشید

مهربانی با خود

با خودتان همان رفتاری را داشته باشید که با مهربان‌ترین دوستتان دارید. اشتباهات را نه به عنوان نشانه‌ای از ضعف، بلکه به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد ببینید. به خودتان اجازه دهید تا از گذشته درس بگیرید و با قدرت به سوی آینده گام بردارید.

اگر می‌خواهید در ارتباطات، مخصوصا ارتباط با آقایان بهترعمل کنید ، خودتان را همانطور که هستید دوست داشته باشید. منظور از دوست داشتن خود، غرور و تکبر نیست بلکه منظور پی بردن به ارزش های درونی است، زنانی که عزت نفس دارند احساسی ارزشمندی را از درون شان دریافت می‌کنند و این معنا و مفهوم عزت نفس می‌باشد. تا زمانی که خودتان با خودتان به درستی رفتار نکنید دیگران متوجه ارزش شما نخواهند شد ، وقتی تصمیم به پذیرش خود می‌گیرید و به دوست داشتنی بودن تان پی می‌برید و با خود به درستی رفتار می‌کنید در نتیجه دیگران هم با شما به گونه ای رفتار می‌کنند که بیشتر احساس دوست داشتنی بودن کنید.

نکته قابل تاکید برای افزایش عزت نفس در زنان:

از امروز تصمیم بگیرید خودتان را با خودتان مقایسه کنید و از قیاس خود با افراد دیگر بپرهیزید ، برای انجام کارهایی زمان بگذارید که به شما حس خوب می‌دهند ، به احساسات مختلفی که در طی روز دارید توجه کنید و آن هارا هم ارزشمند بدانیم حتی اگر ساعاتی در روز ناراحت بوده اید از نارحتی تان فرار نکنید و به خودتان حق بدهید که گاهی اوقات می‌توانید احساس غم داشته باشید، با احساس رضایت از شرایطی که در آن قرار دارید، برای بهتر کردن موقعیت و جایگاه تان در تلاش و برنامه ریزی داشته باشید. فرقی ندارد شما زنی شاغل یا خانه دار باشید ، همۀ ما در زندگی برخی تصمیم ها می‌گیریم و به هر دلیلی نمی‌توانیم آن را انجام دهیم و این امر می‌تواند عزت نفس مان را تحت تاثیر قرار دهد.

در واقع زمانی که احساس ناکامی در ما زنان ایجاد شود روی عزت نفس مان هم اثرگذار خواهد بود ، به همان میزان اگر در تصمیمات مان به بهترین شکل عمل کنیم عزت نفس ما بیشتر خواهد شد.

برنامه ریزی کردن یکی از مواردی است که می‌تواند باعث شود به تصمیماتی که می‌گیریم بهتر عمل کنیم.برنامه ریزی می‌تواند توسط خودتان یا شخص دیگری که در این زمینه مهارت دارد انجام شود در هر دو صورت قدم بزرگی برای افزایش عزت نفس است. با داشتن برنامه ریزی کم کم سبک زندگی شما تغییر می‌کند ، به همین دلیل اگر احساس می‌کنید انجام کارها طبق یک چارچوب ، برای‌تان سخت و دشوار است پیشنهاد می‌کنیم از برنامه ریزی کارهای کوچک و آسان تر شروع کنید ، مانند رسیدگی روزانه به یک گیاه ، خواندن چند خط از یک کتاب و …

عزت نفس در خانوم ها

مراقب خودتان باشید

خود مراقبتی یکی از راه های حفظ عزت نفس در زنان است ، در طی روز توسط خانواده ، نزدیکان و حتی افراد غریبه رفتارهایی می‌بینیم که ممکن است عزت نفس ما را خدشه دار کند و اگر در برابر این رفتار ها خود مراقبتی نداشته باشیم عزت نفس مان یک‌باره کم می‌شود.

خود مراقبتی یعنی مراقب خودتان باشید تا دیگران نتوانند به راحتی احساسات و احوالات شما را تحت تاثیر قرار دهند و عزت نفس شما را کم کنند.

برای افزایش عزت نفس به خودتان اهمیت بدهید و زمان هایی را به استراحت ، ورزش ، خواندن کتاب و … اختصاص دهید ، انجام این کار ها باعث می‌شود از خودتان رضایت داشته باشید و در نتیجه در جایگاه یک زن روابط موفق تری خواهید داشت.

مراقبت از خود راهی مهم برای افزایش عزت نفس در زنان

سلامتی جسمی و روانی شما، زیربنای عزت نفس قوی است. به بدنتان با خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش منظم احترام بگذارید. زمانی را به آرامش و رهاسازی ذهنتان اختصاص دهید تا بتوانید با انرژی مضاعف در مسیر خودتان گام بردارید.

سبک زندگی تان را تغییر دهید

شاید راهی که تا به امروز در پیش گرفته اید راه دلخواه شما نیست ، گاهی تغییر سبک زندگی تغییرات مثبت زیادی در جنبه های مختلف زندگی ایجاد می‌کند.

برای تغییر سبک زندگی به سلامتی تان اهمیت بدهید ، تجربه های مختلف کسب کنید ، با افراد جدید ارتباط بگیرید ، برنامه ریزی روزانه تان را تغییر دهید و …

شما می‌توانید راه های مختلف را امتحان کنید تا به راهی را که شما را به آرامش درونی می‌رساند را بیابید.

زن با عزت نفس

تمرکز بر نقاط قوتتان!

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، به جای اینکه در تاریکی ضعف‌هایتان غرق شوید، به پرتوهای درخشان نقاط قوتتان توجه کنید. هر روز، زمانی را به تحسین دستاوردهای خود، چه بزرگ و چه کوچک، اختصاص دهید. به خودتان بخاطر هر قدم مثبتی که برمی‌دارید، تبریک بگویید.

اهداف واقع‌بینانه: گام‌های کوچک، جهش‌های بزرگ!

مسیر رسیدن به قله‌ی عزت نفس در خانم ها، با اهداف واقع‌بینانه کامل شده است. از تعیین اهداف غول‌پیکر و دست‌نیافتنی پرهیز کنید. در عوض، گام‌های کوچک و قابل‌دسترسی بردارید که به شما حس پیروزی و پیشرفت را القا می‌کنند. با هر قدمی که به سوی اهدافتان برمی‌دارید، اعتماد به نفستان نیز قوی‌تر خواهد شد.

درخواست حمایت

هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند به قله‌ی عزت نفس صعود کند. از یاری و حمایت اطرافیانتان، چه دوستان و خانواده و چه متخصصان، بهره ببرید. صحبت کردن در مورد چالش‌ها و احساساتتان می‌تواند بار سنگینی را از دوشتان بردارد و راهکارهای جدیدی را به شما نشان دهد.

 

عزت نفس در زنان

نشانه های عزت نفس پایین در زنان

خانم هایی با عزت نفس پایین در درون شان احساس بی کفایتی و بی ارزشی دارند ، آن ها احساس می‌کنند نمی‌توانند کاری را به‌درستی انجام دهند و همیشه خودشان را کوچک تر از همه می‌بینند.

اگر شما نشانه های زیر را در خودتان احساس می‌کنید ، می‌تواند نشانگر عزت نفس پایین زنان باشد :

  • عدم توانایی در بیان نیاز ها
  • دیدگاه منفی نسبت به خود
  • مقایسه خود با دیگران
  • عدم پذیرش انتقاد مثبت
  • اثر پذیری از نظرات منفی دیگران
  • خود انتقاد گری بیش از حد
  • شک در پذیرش تجریبات جدید
  • احساس شرم نسبت به خود
  • دوری از موقعیت های سخت و دشوار
  • سرزنش کردن بیش از حد در اشتباهات
  • اضطراب و افسردگی
  • کمبود اعتماد به نفس در اجتماع
  • ترس شدید از شکست
  • برتر دانستن بقیه نسبت به خود
  • ترس از رها شدن
  • بیش از اندازه به هر چیزی فکر می‌کنید
  • نادیده گرفتن خطوط قرمز
  • تلاش بیش از حد برای خوشنود کردن دیگران
  • و …
  •  
معرفی کتاب عزت نفس برای زنان

معرفی کتاب افزایش عزت نفس در زنان

مطالعه کردن در رابطه با هر موضوعی ، به احساس ارزشمندی ما کمک می‌کند. زمانی که کتاب می‌خوانیم ، چیزهای جدید یاد می‌گیریم که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنیم و در نهایت عزت نفس مان بیشتر خواهد شد همچنین روی افزایش اعتماد به نفس هم اثرگذار است.

کتاب های بسیاری وجود دارد که دربارۀ تقویت عزت نفس در زنان نوشته شده است و برای افرادی که به دنبال تقویت عزت نفس هستند می‌تواند قدم شایسته ای باشد.

 

کتاب افزایش اعتماد به نفس در زنان

برخی از کتاب هایی که می‌تواند زنان را در افزایش عزت نفس کمک کند عبارت اند از…

  • کتاب عزت‌نفس در زنان | از ناتانیل براندن
  • کتاب اول عاشق خودت باش | مارک رکلاو
  • کتاب عزت‌نفس در ده گام | از دیوید د. برنز
  • کتاب خجالت نکش زندگی کن | لیل لوند
  • کتاب اعتماد به نفس | از باربارا دی آنجلیس
کتاب عزت نفس

عبارات تاکیدی برای افزایش عزت نفس در زنان

همۀ ما در زندگی لحظاتی عزت نفس خود را از دست می‌دهیم . در این حالت احساس خوبی نسبت به خودمان و زندگی نداریم و این امری طبیعی است که معمولاً بعد از مدتی رفع می‌شود اما برای سرعت بخشیدن به این روند وکمک به حال خوب مان ، تکرار کردن عبارات تاکیدی می‌تواند روش شایسته و موثری باشد. عبارات تاکیدی، جملات مثبتی هستند که تکرار آن ها روی ضمیرناخودآگاه ما اثر میگذارد ، یعنی برنامه ریزی مثبتی رو در ضمیرناخودآگاه مان ایجاد می‌کند ، در نتیجه به بهتر شدن شرایط و احوالات ما کمک خواهد کرد.

در ادامه برخی از عبارات تاکیدی که به شما در افزایش عزت نفس زنان کمک می‌کند را بیان خواهیم کرد :

  • من زنی ارزشمند هستم
  • من زنی دوست داشتنی هستم
  • من زنی توانمند هستم

این سه مورد باور بنیادی عزت نفس هستند ، با توجه به نشانه های عزت نفس که بالاتر بیان کردیم ، هر زمان که احساس کمبود عزت نفس داشتید می‌توانید این سه عبارت را با خود تکرار کنید ، به مرور زمان متوجه تغییر احساسات درونی خود خواهید شد.

نکته ای که باید به شما یادآوری کنیم اینکه تغییر زمان‌بر است و به یک‌باره اتفاق نمی افتد ، به خودتان زمان بدهید و امیدتان را حفظ کنید تا با تکرار عبارات تاکیدی تغییرات مثبت کم کم خودشان را به شما نشان دهند. برای این‌که بتوانید به عنوان یک زن در جامعه به خوبی رشد کنید و به خواسته‌ها و اهداف‌تان برسید، بیش از هر چیز نیاز به عزت نفس دارید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید