باور فراوانی چیست؟همه چیز در مورد باور فراوانی که باید بدانید(آپدیت 1402)

باور فراوانی چیست؟همه چیز در مورد باور فراوانی که باید بدانید(آپدیت 1402)

باور فراوانی را بعنوان آن چیزی که به شما کمک می کند تا نسخه ی بهتری از خود باشید را در این پست وبلاگ بررسی خواهیم کرد.

باور یا ذهنیت فراوانی بر این اعتقاد استوار است که صرف نظر از شرایطی که در حال حاضر ببا آن دست و پنجه نرم می کنید مقدارنا محدود و فراوانی از هر چیز در دسترس شما قرار دارد با این نگرش شما عمیقا باور خواهید داشت که عشق،ثروت، دانش، فرصت، موفقیت و … فراونی در انتظار شماست و دیگران هرچقدر هم که ثروتمند،خوشبخت و موفق باشند چیزی از سهم شما کم نخواهد شد.

باور فراوانی یعنی ایمان داشته باشیم که منابع فرصت و خوشبختی در جهان فراوان و بی نهایت است و هرکس به اندازه تلاش خود از آنها بهره مند خواهد شد.

باور چیست؟

باور یک اعتقاد قلبی ست که بدون چون و چرا ان را می پذیرید و برای اثبات این اعتقاد به هیچ دلیل و مدرکی نیاز ندارید مثلا اکثر ما باور داریم که والدین مان از ته قلبشان دوستمان دارند و هیچ تردید به علاقه آنها نداریم.

از کجا بفهمیم باور فراوانی داریم؟

برخورداری از ذهنیت و نگرش فراوانی کاملا به خود ما بستگی دارد اما از کجا می توانیم بفهمیم که فراوانی را باور داریم یا نه باید به نشانه ها دقت کنیم اگر نشانه های زیر را در خود مشاهده می کنید، یعنی نگرش شما روی فرکانس فراوانی تنظیم شده است.
در غیر این صورت هم اصلا نباید نگران باشید، ما به شما راهکارهایی را اموزش می دهیم که به راحتی می توانید ذهنیت فراوانی را در خود تقویت کنید.

مهم ترین نشانه های باور فراوانی عبارتند از:

1-بزرگ فکر کردن

افرادی که ذهنیت فراوانی دارند به بزرگ اندیش معروف هستند آنها بزرگ فکر می کنند و از انجایی که فراوانی را باور دارند اهداف جسورانه ای برای خود تعیین می کنند.

2-باور به بی نهایت بودن انرژی و منابع

افرادی که ذهنیت فراوانی دارند بر این باورند که همه چیز در جهان اعم از منابع، عشق، ثروت به وفور وجود دارد.
همچنین آنها باور دارند که اگر بخواهند می توانند به هرچیزی که رویایش را دارند دست پیدا کنند و در مقابل افرادی که ذهنیت کمبود دارند دائم پیش خودشان می گویند که نمی توانم از عهده اش بر بیایم تکرار این ندای درونی .این باور را در شما تقویت می کند و ان را به الگویی واقعی در زندگیتان تبدیل می کند.

3-برخورداری از احساس رضایت و شادی

کسی که احساس فراوانی دارد خوشبین است و وقتی کسی به موقعیتی دست پیدا می کند برای او از صمیم قلب خوشحال می شود آن روی سکه این است که با دیگران احساس رقابت داشته باشید، فکر کنید که موفقیت دیگران مانع از دستیابی شما به موفقیت می شود.

4-تعهد به یادگیری

افراد دارای ذهنیت فراوانی، مشتاق یادگیری و رشد هستند، آنان عطش سیری ناپذیری برای یادگیری و توسعه مهارت های جدید دارند، در مقابل افرادی که باور فراوانی ندارند خودشان را دانای کل می دانند و در نتیجه یادگیری و رشد آنها به شدت محدود است.

5-تمرکز بر دارایی ها

افرادی که ذهنیت فراوانی دارند اغلب رویاپرداز هستند و روی امکانات بی حد و حصر دنیا تمرکز می کنند، آنها معمولا منفی نگر نیستند و از اتخاذ ذهنیتی اجتناب می کنند.
افرادی که در شرایط نامطلوبی بزرگ شده اند، در صورتی که باورهای محدود کننده اطرافیان و والدین خود را به ارث برده باشند، از زندگی عقب خواهند ماند.
اما آنهایی که نگرش خود را تغییر می دهند و فراوانی را باور می کنند، می توانند زندگی خود را متحول کنند و به ثروت و موفقیت زیادی دست پیدا کنند.

اصلی ترین اصول باور فراوانی عبارتند از:

  • هر کس بخواهد می تواند ثروتمند شود.
  • خود سازی و رشد فردی روزانه به موفقیت منجر خواهد شد.
  • تنها من مسئول شرایط زندگی خود هستم.
  • پول و ثروت از بهترین مولفه های زندگی هستند.
  • اگر با دیگران کمک کنم موفق شوند خودم هم موفق خواهم شد.
  • من بر افکار و احساساتم کنترل دارم.

چگونه باور را در خود تقویت کنیم؟

اگر تا این جای زندگیتان نگرش فراوانی نداشتید وقت تغییر فرا رسیده است، تنها با به کارگیری چند راهکار ساده به راحتی می توانید نگرش فراوانی در خود تقویت کنید.

1-باورهای خود را بررسی و بازنگری کنید

داشتن باور کمبود، ناشی ازباورهای عمیق و ریشه داری است درباره ی خودتان و عملکردتان در زندگی در وجود شما شکل گرفته است.
اولین قدم در تغییر نگرش کمبود به ذهنیت اگاهی از باورهایتان است، زمانی که افکاری مربوط به حس کافی نبودن و کمبود به ذهنتان خطور کرد با ترس و اضطراب در بدنتان حس کردید آنها را یادداشت کنید و سپس درباره این که آنها را با چه افکاری می توانید جایگزین کنید تصمیم گیری کنید.

2- رها کردن را تمرین کنید

زمانی که واقعا طالب رسیدن به پول، عشق، موفقیت شغلی و… هستیم، غالباً به نتیجه دلبسته می شویم و برای رسیدن به روز موعود انتظار می کشیم.
اگر شرایط به دلخواه ما و طبق آن چیزی که برنامه ریزی کرده ایم پیش نرود، خیلی زود ناامید خواهیم شد و حس کمبود به ما دست خواهد داد.
کلید ذهنیت فراوانی این است که هرگونه انتظاری درباره چگونگی زمان و آنچه را که در آینده اتفاق می افتد رها کنید و صرفا روی انجام اقداماتی که باید تمرکز کنید.

3-روی تجربیات گذشته تان تمرکز کنید

همه ما در زندگی فراوانی را تجربه کرده ایم:
-موقعیت شغلی که اصلا فکرش را نمی کردید.
-سرمایه گذاری که مدت زمان کوتاه بازدهی فراوانی داشته باشد.

4-شکرگذاری را تمرین کنید

فاصله ظریفی وجود دارد بین رضایت و قناعت، باور فراوانی به شما می گوید که باید از آن چه دارید راضی باشد، از آنجایی که همه چیز در دنیا فراوان است به شرایط فعلی تان قانع نباشید و برای اوضاع تلاش کنید.(شکرگزاری علاوه بر تقویت باور فراوانی، شادکامی و میزان موفقیت ما را تا حد چشمگیری افزایش می دهد.)
بسیاری از افراد وقتی به پول، خانه، ماشین، روابط دلخواه خود دست پیدا کردند، باز هم حس می کنند کافی نیست و بدون آن که از چیزی که دارند لذت ببرند خودشان را برای دستیابی به چیزهای بیشتر تحت فشار قرار می دهند.
شکرگذاری را تمرین کنید تا با قدردانی از موهبت های فعلی تان معجزه سپاس گزاری را در زندگی خود را احساس کنید.

5-ایمان خود را تقویت کنید

وقتی شرایط طوری پیش می رود که احساس می کنید همه چیز علیه شماس، ممکن است نگرش منفی پیدا کنید و از جاده فراوانی منحرف شوید و در این حالت باید ابزارهایی در اختیار داشته باشید که بتواند شما را از این حالت بیرون بکشد.
بطور طبیعی ابزار هرکس با دیگری متفاوت است، یکی حالش با پیاده روی،مدیتیشن و کتاب خواندن خوب می شود و دیگری با فیلم دیدن  و کارهای هنری انجام دادن و حضور در طبیعت جان تازه ای پیدا می کند.

6-موفقیت خودتان و دیگران را جشن بگیرید.

حسادت، فرصت رشد و موفقیت را از شما می گیرد و در گرداب نشخوار فکری درباره اثبات این که دیگری لیاقت موفقیت و خوشبختی را نداشته است، اسیرتان خواهد کرد.
به جای هدر دادن انرژی تان، موفقیت دیگران را جشن بگیرید و روی دستیابی به اهداف شخصی تان تمرکز کنید.
این کار نه تنها شانس موفقیتتان را افزایش می دهد بلکه باعث می شود زمانی که نوبت خودتان شد، افراد زیادی را برای جشن پیروزی و موفقیت کنار خود داشته باشید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید