30 راه افزایش فروش+ {تکنیک و راه حل کاربردی برای کسب و کار ها}

30 راه افزایش فروش+ {تکنیک و راه حل کاربردی برای کسب و کار ها}

تمامی کسب و کارها ، به‌خصوص مشاغلی که نوپا هستند، نیاز به تکنیک هایی دارند تا به رشد و پیشرفت آن ها کمک کند و باعث افزایش فروش در کسب و کار شود. روش های افزایش فروش وکنیک های ساده فروش بسیاری در سطح جهانی وجود دارند که در کسب و کارهای مختلف اثرات شگفت انگیزی خواهند داشت اما بهتراست با توجه به شرایط کشوری که در آن زندگی می‌کنیم، برخی از راه ها که دراین شرایط برتر و موثر هستند را انتخاب و عملی کنیم؛ در این بلاگ با کمک تکنیک های کاربردی محمّد بصیری می خواهیم شما را در این راه کمک کنیم.

در این مقاله 30 راهکار افزایش فروش در دنیای کسب و کار را بیان می‌کنیم که می‌توانید در هر شغلی که دارید ، آن روش را برای خود شخصی سازی و اجرا نمایید، در ادامه با ما همراه باشید.

افزایش فروش

برای رسیدن به موفقیت، قدم گذاشتن در ردپای افراد موفق یکی از راه‌های موثر بر افزایش فروش و درآمد می‌باشد. شرطی که در این مورد باید رعایت شود اینکه از آن‌ها تقلید نکنیم بلکه از کارهایی که انجام می‌دهند ایده بگیریم و در کسب و کار خود شخصی سازی کنیم تا در نهایت به فروش بیشتر برسیم.

برخی از راه ها به طور مستقیم و برخی دیگر به طور غیرمستقیم بر افزایش فروش اثر گذار هستند که در این مقاله چندین روش جذاب در برابر سوال “چگونه فروش خود را چند برابر کنیم؟” به صورت کامل بیان می‌کنیم.

 30 راه افزایش فروش (راهکارهای عملی افزایش فروش) عبارت اند از:

1-معرفی محصولات:

معرفی محصول روش های مختلفی دارد و هر فروشنده ای می‌تواند با توجه به ایده و نظر خود روش های جدیدی را برای آشنایی مشتری با محصول خلق کند. یکی از روش های معرفی محصولاتی که شاید مشتری از وجود آن‌ها مطلع نباشد، اینکه به صورت کلامی محصولی که مرتبط با خرید مشتری است را به آن پیشنهاد دهید؛ مثلا اگر محصولات بهداشتی-مراقبتی می‌فروشید و مشتری کرم مرطوب کننده صورت خریداری کرده است، شما می‎توانید کرم آبرسان صورت را هم که محصول جدید با قیمت مناسب و به‌صرفه است را به او پیشنهاد دهید و از فواید استفاده همزمان آبرسان و مرطوب کننده هم صحبت کنید.

 تمامی مراحل برای افزایش فروش باید آگاهانه و هدفمند انجام شود تا بتوانید مشتری را ترغیب به خرید کنید.

معرفی محصول

2- وب‌سایت

امروزه همه به‌دنبال آسان ترین و سریع ترین راه برای خرید هستند، داشتن سایتی که کار با آن آسان باشد و در کمترین زمان محصول را به مشتری برساند، می‌تواند به افزایش فروش اینترنتی شما کمک کند. نکتۀ مهم و قابل توجه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای وبسایت است، این نماد سبب اعتماد سازی برای مشتری می‌شود و احتمال خرید را افزایش می‎دهد.همچنین برای افزایش فروش اینترنتی می‌توانید از تکنیک های فروش اینترنتی برای ایجاد قسمت جذاب برای جلب توجه مشتری در سایت استفاده کنید.

مثلا : پر فروش ترین محصولات

سایت فروشگاهی

3-برقراری ارتباط صمیمانه با مشتری

یکی از راز های فروش بالا این است که اگر به عنوان فروشنده به گونه ای عمل کنید که از نگاه مشتری، شما مشاوری معتمد برای کمک به او به نظر آیید، قدم بزرگی را برای فروش محصولات‌تان برداشته اید. به عبارت دیگر بهتر است رفتار شما به گونه ای نباشد که مشتری شما را صرفا فروشنده بداند، بلکه از نگاه او شما باید مشاورفروشی باشید که می‌خواهید به او کمک کنید، به میزان ارتباط خوبی که با مشتری برقرار می‌کنید ، به فروش محصول‌تان نزدیک تر خواهید شد.

نکته مهم دیگر برای فروش چند برابر این است که در برقراری رابطه صمیمانه ، افراطی عمل نکنید.

از ما رایگان مشاوره بگیرید!

فروش بیشتر، افزایش اعتبار و قدرت برند شما را در بازار تقویت می‌کند

در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهیم گرفت.
30 راه افزایش فروش+ {تکنیک و راه حل کاربردی برای کسب و کار ها}

 

‎‌4- تحریک احساسات مشتری

برای افزایش فروش ، می‌توانید سعی در شناخت روحیۀ مشتری داشته باشید.

مثلا اگر ابزارآلات می‎فروشید ، یک دسته از کسانی که از شما خرید می‎کنند افرادی هستند که تعمیرات انجام می‎دهند ، بنابراین ابزارآلات را هم دوست دارند ، اگر شما محصولی کاربردی و محبوب برای تعمیرات در فروشگاه خود داشته باشید که بتواند بر مغزاحساسی مشتری اثرگذار باشد، احتمال فروش آن محصول چند برابر خواهد شد، چرا که با تحریک مغز احساسی افراد، آن ها بیشتر ترغیب به خرید می‌شوند.

5-ارتباط با مشتری از طریق پیامک

یکی از روش مهم برای فروش بالا، تبلیغات از طریق ارسال پیامک است ، برای این هدف باید هنگام خرید مشتری شماره تماس‌شان را دریافت و ثبت کنید. هر زمان که جشنوارۀ فروش ، تخفیف و … دارید می‌توانید از طریق ارسال پیامک به مشتری های قبلی‌تان اطلاع رسانی کنید و آن ها را به خرید از فروشگاه‌تان دعوت نمایید.

6- تراکت تبلیغاتی

برای فروش بالاتر تراکت را باید در مکان مناسب، مرتبط و متقاضی کسب و کار و خدمات خود پخش کنید؛ مثلا شخصی فروشنده لوازم التحریر است، نزدیک آغاز سال تحصیلی جدید، تخفیف 20 درصدی برای بخشی از محصولات‌ کم فروش خود در نظر گرفته است، او می‌تواند برای تخفیف و فروش ویژه‌اش تراکت طراحی کند و آن را در مکانی که کودکان و یا خانم های بیشتری حضور دارند ، پخش کند.

با این روش علاوه بر فروش محصولات کم فروش ، مشتریان جدیدی را پیدا خواهید کرد؛ بنابراین پخش تراکت می‌تواند اثرات مثبتی در کسب وکار شما داشته باشد.

پیام دادن به مشتریان

 

7- ارائه خدمات پس از فروش

 

اگر شما در فروش محصولات ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش داشته باشید ، علاوه بر اعتمادی که به شما می‌کنند ، مشتری های‌تان به خریداران وفادار تبدیل خواهند شد، به عبارت دیگر آن‌ها علاقه مند می‌شوند تا از شما بیشتر خرید کنند.

 

8- استفاده از رضایت مشتری های قبلی از محصولات

 

حتما مشتری هایی داشته اید که از محصولات شما استفاده کرده اند و به نتیجه رسیدند و رضایت‌شان را با شما درمیان گذاشتند.

شما هم می‌توانید رضایت آن‌هارا به مشتری های دیگر انتقال دهید، اگر که مشتری‌ با چیزی که شما تعریف کرده اید ، ارتباط مثبت برقرار کند، احتمال خرید چند برابر خواهد شد.

در کنار اعلام رضایت مشتری های دیگر می‌توانید اتفاق هایی که برای خریداران دیگر اتفاق افتاده و محصول شما به آن‌ها کمک کرده است را برای مشتریان جدید تعریف کنید تا آن ها هم نسبت به محصول احساس نیاز کنند و در نتیجه از شما خرید نمایند.

برای مثال :

خانمی از شمال کشور به قم مهاجرت کرد و به علت خشکی هوای قم، پوست دستش خیلی خشک و ترک خورده شده بود، هر محصولی استفاده می‌کرد دستش کامل خوب نمی‌شد اما این محصول رو از ما خرید و سه هفته بعدش با ما تماس گرفت و گفت: دستش کامل خوب شده و دیگر اثری از خشکی و ترک نیست.

نظر مشتریان

 

9- پیگیر شرایط مشتری باشید

طبق اطلاعات و مشخصات قبلی که از همۀ مشتری ها دارید ، کسانی که از شما خرید کرده اند و به هر دلیلی دیگر به سراغ‌تان نیامده اند را انتخاب کنید و مجدد با آن ها از طریق تماس یا پیامک ارتباط برقرار کنید و سعی در جذب مجدد آن ها داشته باشید ، مثلا پیشنهاد ویژه به آن ها بدهید ، کد تخفیف مختص خودشان را برای آن ها ارسال کنید و…

در نهایت احتمال اینکه به جمع مشتریان فعال شما اضافه شوند، افزایش می‌یابد.

10- پیشنهادات ویژه

اگر به دنبال ترغیب مشتری و فروش چند برابری هستید ، قیمت گذاری رقابتی ، پیشنهاد وسوسه انگیز ، تخفیف ، هدیه و مواردی از این نظیر شما را به هدف‎‌تان می‌رساند.

البته در نظر داشته باشید پیشنهادات شما متفاوت از بقیه باشد تا مشتری ترغیب به خرید از شما شود حتی اگر قصد خرید محصول شما را نداشته است. این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که مغز احساسی مخاطب با پیشنهادات شما تحریک شود.

پیشنهادات ویژه به مشتریان

 

11- گاهی از مشتریان خود نظرات و انتقادات‌شان را بپرسید

 

اگر به انتقادات و نظرات خریداران گوش دهید و آن هایی را که به پیشرفت کسب و کارتان کمک می‌کند را اجرایی کنید ، سبب رشد کسب و کار ، رضایت افراد و افزایش تعداد مشتری خواهد شد در نتیجه فروش محصولات هم بیشتر می‌شود.

12- قدرت مذاکره و گفت و گوی خود را تقویت کنید

با مشتری‌های خود گفت و گویی مفید و اثرگذار داشته باشید ، اگر احساس می‌کنید در این باره مهارت کافی ندارید سعی کنید آن را بیاموزید.

برای این هدف می‌توانید در کلاس های آموزشی فن بیان شرکت کنید، قطعا در پایان آموزش خودتان تغییرات مثبت در ارتباطات‌تان و افزایش فروش را احساس خواهید کرد.

13- به طور کامل وقت خود را به مشتری بدهید

گاهی فروشنده ها در حین انجام کارهای دیگر ، به سوالات مشتری هم پاسخ می‌دهند ، بدون اینکه با مشتری تماس مستقیم برقرار کنند.

در صورتی که در گفت و گوی اثرگذار نباید قدرت تماس چشمی را نادیده گرفت چراکه به سبب اثرگذاری که برمخاطب دارید، مشتری با شما بهتر ارتباط می‌گیرد و ارتباط صمیمانه با مشتری احتمال خرید را افزایش می‌دهد.

14- یادگیری مداوم و پیوسته

همواره در مبحث فروش و ارتباط با مشتری مطالب و آموزه های جدید ارائه می‌شود، به همین خاطربرای اینکه در این حوزه کاری، بتوانید موفق شوید لازمه که پیوسته آموزش ببینید و اطلاعات‌تان را بروزرسانی کنید.

نکتۀ مهم در یادگیری تکنیک افزایش فروش

اینکه مطالب آموزشی در این حرفه بسیار فراوان است، شما باید به دنبال نکاتی باشید که درمسیرهدف‌تان( افزایش و یا حتی چند برابر شدن فروش) به آن‌ها نیاز دارید.

یادگیری تکنیک فروش

 

15- تعهد کاری خود را بالا ببرید

فرد متعهد در بین افراد دیگر معتبر خواهد بود به عبارتی همه او را مورد اعتماد و ارزشمند می‌دانند. اگر از نگاه مشتری شما فردی متعهد و معتبر باشید، احتمال فروش محصول بیشتر می‌شود چرا که مشتری ها به سبب اعتباری که دارید، با خیال راحت از شما خرید می‌کنند، بنابراین به دنبال اعتبار و جلب اعتماد مشتری ها باشید.

16- انتقاد پذیر باشید

سعی کنید همیشه آماده انتقاد از سمت مخاطبان‌تان باشید، زمانی می‌توانید این آمادگی را در خود ایجاد کنید که خود و کسب و کاری که دارید را کامل و بی‌نقص ندانید.

 

17- عملگرایی را در خود افزایش دهید

زمانی که فردی عملگرا باشید وظایف خود را می‌دانید، آن‌ها را بر عهده می‌گیرید و برای درست انجام دادن وظایف‌تان تلاش خود را می‌کنید. تعیین هدف ، برنامه ریزی ، شناخت و از بین بردن ترس ها و … می‌تواند عملگرایی را در شما افزایش دهد.

زمانی که شما به فردی تبدیل شوید که وظایف خود را انجام می‌دهد در فرآیند فروش ، ارتباط با مشتری ، جلب اعتماد او و … هم به‌درستی عمل خواهید کرد.

عملگرایی برای افزایش فروش

18- روش های جذب مشتری مختلف را امتحان کنید

براساس توضیحات قبلی، درحوزه فروش نکات مهم و آموزشی فراوانی وجود دارد که برای رشد کسب و کار و افزایش فروش ، باید آن ها را مطالعه کنید و در راستای این نکات تحقیق و بررسی داشته باشید ، از افرادی که در این زمینه مهارت دارند و موفق هستند کمک بگیرید و …

یکی از روش های جذب مشتری ، بازی سازی است.

مثال برای جذب مشتری:

هرکسی که با این دو تاس جفت شیش بیاندازد ، 30 درصد تخفیف خرید دریافت می‌کند. در هر کسب و کاری می‌توانید روش بازی سازی را اجرایی کنید.

19- بیش فروشی

مشتری که برای اولین بار از شما خرید می‌کند، ممکن است در انتخاب محصول سخت گیری داشته باشد، زمانی که از انتخاب  و خرید مشتری مطمئن شده اید، می‌توانید از روش بیش فروشی استفاده کنید. بیش فروشی زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری به خرید محصولی گران تر یا استفاده از خدمات ویژه، ترغیب شود.

20- مشتری های‌تان را بشناسید و بر اساس نیاز آن‌ها محصولات مختلف ارائه دهید

اینکه بدانید افرادی که به فروشگاه شما می‌آیند، چه نیازهایی دارند وبیشتر به‌دنبال چه محصولاتی هستند باعث می‌شود محصولات مناسب و کاربردی متناسب با نیاز مخاطب هدف‌تان ارائه دهید و با ارائه محصول مناسب ، احتمال فروش نیز افزایش پیدا می‌کند.

مشتری برای افزایش فروش

21- برای مشتری های‌تان ارزش قائل شوید

به مشتری های خود احترام بگذارید، این احترام می‌تواند در خوش آمد گویی هنگام ورود مشتری به فروشگاه خلاصه شود. با این روش به سبب ارزشی که به مشتری می‌دهید، ارتباط خوبی با شما برقرار می‌کند و در نتیجه احتمال اینکه محصول‌تان را خریداری کند بیشتر خواهد شد.

22- در حرفه کاری‌ خود متخصص شوید

در یکی از روش های قبلی دربارۀ آموزش روش های مختلف فروش و ارتباط با مشتری صحبت کردیم، اما مورد دیگر که در افزایش فروش موثر است، متخصص شدن در حوزه کاری می‎باشد.

زمانی شما در زمینه کاری متخصص می‌شوید که مهارت و توانایی کافی داشته باشید و برای هر مشکلی در حرفه کاری خود یک راه‌حل درست و مناسب ارائه دهید تا بتوانید از دیگران متمایز شوید؛ بنابراین باید مهارت‌ و توانایی خود را در حرفه کاری‌تان افزایش دهید.

23-  برقراری تماس تلفنی با مشتری

زمانی که شخصی محصولی از شما خریداری کرده است، می‌توانید بعد از چند هفته با او تماس بگیرید و دربارۀ میزان رضایت از محصول گفت و گو داشته باشید و به سوالات او پاسخ دهید و اگر مشکلی در رابطه با محصول وجود دارد آن را حل کنید و این موضوع نیاز دارد که شما در زمینه کاری خود متخصص باشید.

یکی از روش های دیگر برای فروش بالا تر که می‌توان با تماس تلفنی انجام داد، اطلاع رسانی دربارۀ تخیفیف ها، فروش ویژه و موارد نظیر آن می‌باشد.

زنگ به مشتریان

24- مشتریان وفادار خود را بشناسید

در هر کسب وکاری تعدادی مشتری ثابت و وفادار وجود دارد ، زمانی که آن‌هارا شناسایی کنید و به ذهن‌تان بسپارید و برخوردتان با آن‌ها متفاوت از مشتری های دیگر باشد، به سبب ارزشی که به آن‌ها می‌دهید‌، علاوه بر اینکه بیشتر از شما خرید می‌کنند، دیگران را هم به خرید کردن از فروشگاه‌تان دعوت می‌کنند، در نتیجه احتمال فروش بیشتر خواهد شد.

25- دلیلی برای انتخاب شدن داشته باشید

حتما می‌دانید که رقیبان شما در کسب وکاری که دارید بسیار هستند، بنابراین شما باید سعی کنید از دیگران بهتر باشید و دلیلی برای بهتر و برتر بودن‌ خود از هم صنفی های‌تان ارائه دهید تا مشتری بین شما و رقیبان‌، شمارا انتخاب کند.

این برتری می‌تواند در تنوع محصول، کیفیت، قیمت مناسب، تخفیف و موارد دیگر باشد.

26- در دسترس مشتری باشید

مشتریان ممکن است به فروشگاه شما مراجعه کنند یا از طریق تماس ، پیامک و فضای مجازی با شما ارتباط گیرند. در این شرایط باید سعی کنید در دسترس آن‌ها باشید، به عبارت دیگر حدالامکان فروشگاه‌تان را ترک نکنید، از تماس مشتریان فراری نباشید ، آرامش خود را حفظ کنید و با خوش‌رویی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

زمانی که مشتری شما را انتخاب می‌کند چنانچه در دسترس نباشید ، آن مشتری را از دست خواهید داد، به همین دلیل یکی از راه های افزایش فروش اینکه در هر لحظه در دسترس باشید و به نیاز مشتری پاسخ دهید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به شما کمک کند، فعالیت کاری در روزهای تعطیل سال است، برای مثال در صورت امکان فروشگاه را در روزهای جمعه باز نگه دارید و مشتریان خود را از بازبودن فروشگاه مطلع کنید.

در دسترس مشتری باشید برای افزایش فروش

27- ارائه کالای جدید

هر فروشگاهی می‌تواند در کنار خدماتی که ارائه می‌دهد، کالاهای مرتبط را هم عرضه کند.

مثلا اکثر قنادی‌ها درکنار کیک، شمع، اسپری برف شادی و … می‌فروشند.

28- دورۀ عمر محصول یا خدمات خود را بسنجید (بازارسنجی)

حتما به یاد دارید که در دوران کرونا ، ماسک جزو محصولات پرفروش آن زمان بود.

اما درحال حاضر نیاز افراد به ماسک به اندازۀ آن زمان نیست و به میزان کم شدن شیوع کرونا فروش ماسک هم به مراتب کمتر شد.

بنابراین خوب است که عمر محصول را هم در نظر بگیرید و اگر در حال حاضر عمری از محصول مورد نظر باقی نمانده است آن را ارائه ندهید.

برای مثال: در فصل پاییز عمر لباس های تابستانه تمام می‌شود چرا که مشتریان به دنبال آن ها نیستند .

بنابراین زمانی می‎‌توان فروش بیشتری داشته باشید که طبق نیاز جامعه و براساس شرایط محیطی و اجتماعی محصولات مختلف عرضه کنید.

29- مشکلی را که می‌توانید حل کنید، شناسایی کنید

اینکه بدانید محصول شما کدام یک از مشکلات مخاطبان را حل می‌کند و در چه موقعیت هایی نسبت به محصول‌تان احساس نیاز پیدا می‌کنند ، باعث می‌شود بتوانید آن‌ها را به درستی بفروشید.

در نهایت زمانی که مشتری ها را به درستی راهنمایی کنید، احتمال فروش هم بیشتر خواهد شد.

30- ثبت موقعیت مکانی فروشگاه در گوگل

زمانی شما می‌توانید کسب و کار موفقی داشته باشید که از هر طریقی قابل دسترس باشید و مشتریان بتوانند به آسانی شما را پیدا کنند.

امروزه همه به دنبال کارهایی هستند که وقت کمتری را صرف می‌کنند و پیدا کردن فروشگاه شما از طریق گوگل، جزو همین موارد است و وقت زیادی از مشتری ها نمی‌گیرد. فایدۀ ثبت موقعیت مکانی فروشگاه در گوگل اینکه مشتریان شماره و آدرس شما را به آسانی پیدا میکنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید